HUr många neontetror i ett stim??

#1 - 8 juli 2007 18:07
hejsan!!
tänker skaffa några neontetror till mitt akvarium. hur många är lämpligt att köpa?? räcker det med 10 st för dom ska trivas?? har hört att man måste ha några stycken för dom ska ha de bra.
tacksam för svar
#2 - 8 juli 2007 18:14
*SoFiA* skrev:
hejsan!!

tänker skaffa några neontetror till mitt akvarium. hur många är lämpligt att köpa?? räcker det med 10 st för dom ska trivas?? har hört att man måste ha några stycken för dom ska ha de bra.

tacksam för svar
Det blir jätte bra med 10st själv har jag 40 till 50 tetror i mitt men dem är blandade men dem stimmar i bland ihop, en syn för gudarna men vackert :)
#3 - 8 juli 2007 20:48
*SoFiA* skrev:
hejsan!!

tacksam för svar

Jag skulle rekomendera kardinaltetran, jag tycket att den är finare och den är mer tålig. Antalet kan ju variera, jag hade 30st i ett 180 liters med lita andra fiskar också.
#4 - 8 juli 2007 22:33
*SoFiA* skrev:
hejsan!!

tacksam för svar

Jag skulle säga minst 10 men det beror på hur stort akvariet är.
#5 - 11 juli 2007 22:24
Beror mycket på storleken som batski skriver, du bör köpa minst 10 st..
#6 - 12 juli 2007 09:45
Skulle nog drista mig till att säga att ju fler du har desto bättre under förutsättning att du inte överbelastar ditt akvarium.
#7 - 12 juli 2007 11:07
10 stycken går bra, men alltid bättre med fler. Själv har vi 30 stycken just nu och de är vackra i större akvarium med många små neontetror som lyser :)
#8 - 12 juli 2007 19:08
Du har fortfarande inte sagt hur stort akvariet är, men eftersom du är nybörjare, så antar jag att du har ett akvarium som är mellan 50-100 liter, och i så fall skulle det passa bra med 10-15 stycken tetror NÄSTAN oavsett vilken art du väljer, men om du snöat in på Neoner så tycker jag ändå som Pannecke att Kardinaltetran är lite bättre, både tåligare och i mitt tycke snyggare.

Sedan beror ju allt på vilka kompisar som bor i akvariet också, har du mycket andra fiskar?

Annons