Hur många neoner i 54 liters...

#1 - 27 april 2010 08:12
Hej!

Då jag förmodligen inte kommer att kunna sänka min temp i 240 litersakvarium, som nu håller 28 grader dagtid utan dopp, och det att mecka med en fläkt kommer inte bli av.

Mitt 54 liters akv...
Idag har jag 3 dvärgklogrodor och 3 oranga platy i det 54 liters akvariumet. Kan jag ha nåt mer där i? Tänkte stoppa ner kanske några neoner i 54 litersakvariumet, hur många? 54 liters håller 25 grader nämligen utan dopp. Vad tycker ni jag ska hålla för temp i mitt 54 liters, 25 eller 26?

Grodorna ska ha temp 25-26
Neonerna ska ha temp 22-26 ( om jag kan ha i dom)
Platy ska ha temp 18-25

Vill absolut inte överbefolka 54 liters...
#2 - 27 april 2010 08:17
Tycker du ska ha tempen på ca 25 grader. Om du ska ha ett stim neoner kan du ha runt 10 st. Hur de fungerar ihop med dvärgklogrodor vet jag dock inte.
#3 - 27 april 2010 08:18
Håller med ovanstående. Tycker också du ska ha 25 grader.
#4 - 27 april 2010 09:24
Tycker du ska ha tempen på ca 25 grader. Om du ska ha ett stim neoner kan du ha runt 10 st. Hur de fungerar ihop med dvärgklogrodor vet jag dock inte.

Ja, jag tänkte mig också 10 st neoner. Jag ska nog byta ut mina platy mot neonerna i 54 liters.. enligt rek www.groda.tk. Ja 25 grader blir nog bra. =)

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=2]ANDRA DJUR [/SIZE][/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=2]Kan gärna kombineras med Skäggtömsmal. Eventuellt några få Guppy eller Neontetra/Rödmunstetra. [/SIZE][/FONT]

"Vidare kan en liten grupp (3-5) guppy med fördel hållas med grodorna, men då bör du vara införstådd med att grodorna jagar och äter ynglen - något som dock grodorna har stor glädje av. Andra sällskapsfiskar så som Platy, Molly m.m. kan inte rekommenderas till grodakvariet, då dessa är starka matkonkurrenter och kan i vissa fall ses bita i grodornas ben"

Annons