Har ett 250L kar
Jag ska ha malawi och framförallt mbunas och ca 4 aulonocara
Hur många individer kan jag ha?
zoomi skrev:Har ett 250L kar
Jag ska ha malawi och framförallt mbunas och ca 4 aulonocara
Hur många individer kan jag ha?
zoomi skrev:
som sagt letar jag efter en blå mbuna, har kollat på "Cynotilapia afra, Cobwe" (http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=83&SOK=1) men de kanske är lite för gula och i.o.m att jag har golden vill jag inte att karet blir för "gult"
zoomi skrev:Mm gillar den starkt, och den ska inte vara så krävande som demasoni, annars ser maingano riktigt coola ut. Men afra har ju inslag av gult, det kan ju bli lite för mkt gult? Annars ska jag också ha rödzebra, men undrar en sak.. Alla zebror jag sett i butiken har matt färg och är mer rosa, färgar de ut sen eller de är av dålig kvalité?
zoomi skrev:Jo den hade varit bra, har kollat på den men eftersom honorna blir gula samt att man ska ha fler honor än hannar så kommer jag få för mycket gult i.o.m att jag redan har golden..
Jag kommer liksom då bara ha ca 3 hannar, blåa fiskar och ca 10+ gula fiskar med golden och honorna..
zoomi skrev:okej men saken är den att jag redan har följande ciklider:
1x Auratus
1x Greshakei
2x Aulonocara Cobue
5x Golden
Vissa sorter är det svårt att se skillnad på mellan könen, hur ska man lösa det?
Vill ha demasoni men är de verkligen så svåra som alla påstår?
Finns det någon annan mbuna som är så intensivt blå?
Men t.ex. 10 demasoni, 5 rödzebra, 5 golden, 2 aulonocara, 1 greshakei och en auratus
Skulle det kunna funka?
zoomi skrev:Kan bli korsningar även om de inte är av samma släkte?
Kjell nu när man ändå har dig på kroken, har du erfarenhet av demasoni?