Okej. Men när man köper dom, hur mycket kostar dom (ca) då?
Beror helt på vart du köper dom 20kr uppår beroende på storlek.
Kan man se skillnad på könen i affärerna?
Ja om det är lite större exemplar kan man se det, dom behöver vara runt 4-5 cm för att man ska se köns skillnad. Hanen får vid könsmognad skägg runt huvudet. honor kan också få skägg men mycket senare än hanen och mycket kortare skägg.
Var gör man av alla bebisar då? Det blir väll ganska många, och dom tar väll ganska stor plats om jag har alla bebisarna i akvariumet?
Jag flyttar ynglen till ett yngel akvarium en vecka efter att dom simmat ut ur grottan. En normal kull för mig har varit ca 70 yngel.
Ska man göra nåt spec. med bebisarna eller för att få dom att para sig? Ska hanen vara med ungarna hela tiden eller tas bort efter ett tag?
För att ancistrus ska leka behövs bara att man har en bra grotta och sköter vattenbytena så kommer dom leka, Hanen sköter om äggen till som simmat ur grottan. sen får dom klara sig själva men där kommer ju du in i bilden. Det är bara mata ynglen med algtabletter
och sist men inte minst,
Hur stora är ungarna ungifär när dom kläcks??
dom är ca 8-10 mm när dom kommer ut ur grottan.
Oj, tack! :D
Glömde fråga, hur stort borde yngelakvariumet vara ?
Asså, inget överdrivet, jag har platyyngel i ett 10l och det går bra, fast man helst ska ha typ 50l. Så vad är litet och vad är normalt?
Undrar om detta gills som en "grotta" eller om det ska vara större?
http://sannstrom.bilddagboken.se/
(Tryck på den 21/2 i vänsta hörnet)
Den är ca 20cm lång och 5cm bred. Har 2 stora hål i sig.
P.S Om det står att du behöver ett lösen, skriv då in "fiskarsimmar" :) D.S