Hur många malar skulle ni anse lagom till et cirka 110 liters akvarium?
Där är inte farligt mycket med "vanlig" fisk så som det är nu.
Tack på förhand.
// Fredrik
mrfreddas skrev:Hur många malar skulle ni anse lagom till et cirka 110 liters akvarium?
Där är inte farligt mycket med "vanlig" fisk så som det är nu.
Tack på förhand.
// Fredrik
mrfreddas skrev:Jag har nu två praktboar (stavning) cirka 5-6 cm en sån sugmal som sitter på rutorna (vet ej namn) cirka 10 cm. Sen har jag tre små snabba rackare vilket jag inte heller vet namnet på cirka 3-4 cm.
Sen har jag förstås de två malarna som är silvriga med en svart rand i mitten som inte gör ett dugg nytta utan bara slåss om revir hela dagarna.
mrfreddas skrev:Jag har nu två praktboar (stavning) cirka 5-6 cm en sån sugmal som sitter på rutorna (vet ej namn) cirka 10 cm. Sen har jag tre små snabba rackare vilket jag inte heller vet namnet på cirka 3-4 cm.
Sen har jag förstås de två malarna som är silvriga med en svart rand i mitten som inte gör ett dugg nytta utan bara slåss om revir hela dagarna.
Reggae_Ripan skrev:Låter som att du har så det räcker, hur långt är ditt akvarie? Praktbotiorna vill gärna ha större akvarie än vad du har (de kan bli runt 20cm) + att de vill vara fler.
Reggae_Ripan skrev:Men det var väll bara i det fria ?aja kanske har fel :p
Kensa skrev:njaaaa....har sett hos en god vän exemplar som är 25-27cm.
de gick i ett kar på 960 liter...en hel hög av dom....
.
Xul skrev:Hur mycket fisk?
Kommer malarna konkurrera med botiorna när det gäller revir?
Svar: Troligtvis lite grann men inte mer
Kommer de att belasta vattnet?
Svar: Egentligen inte då de äter icke tillförd näring till akvariet utan sånt som finns där.
Så bara du kan svara på frågan om malarna.
Om inte botiorna får plats är det inte malarnas fel heller utan att akvariet är lite litet.