Ett tips om man vill beställa in något speciellt är att betala handpenning.
Jag har försökt det också, men det gick inte då de inte kunde lova att få tag på de jag önskade.
Litima Zoo är faktiskt en riktigt bra affär även om de inte har största utbudet så är de ändå bra. Billigt och sen är personalen bra. Jag fick lämna tebax en blå hummer som jag köpte där t.ex.. Rejs och Djurmagazinet är väl lite sämre dock, Djurmagazinet blev riktigt kasst efter att de flyttade från centrum ut till Norrmalm.
Dessa affärer är bra när det gäller "sällskapsfisk" och övriga husdjur, men ganska kassa när det handlar om Ciklider...
Jag nämnde inga namn på affärerna pga att jag inte vill betygsätta någon uttalat. Affärerna är väl ok om man är intresserad av "sällskapsfisk", men priserna kan ha en helt annan nivå på tillbehören. Litima Zoo har bra bemötande...men det är inte allt om man har en akvarieaffär. Zoo i Mariestad har jag besökt och den är rätt ok, men ganska liten...
Kunskap betyder oerhört mycket och här ligger Zoo Fritid i Lidköping på topp. Dennis må vara trulig ibland...men han kan sin sak...ungefär som Kjell Fohrman...[;)]
Zoo Fritid kan också utan diskussion skaffa hem fisk som du önskar och ofta är det bra kvalitet. Jag tycker Dennis visar mer professionell inställning till akvaristiken medan de andra (Skövde) har kanske en bredare kunskap inom husdjursområdet.
Jag har inte varit på så många akvariebutiker utanför Skövde så hittills framstår nog Zoo Fritid som absolut tyngst vad gäller Ciklider i Skaraborg av de jag besökt.