Tänkte ha 5 guppys och räkor men hur många räkor är lämligt?
Måtten blev lite galna.. Men men..
Är tio för många?
Linda_A skrev:Ah vad bra! :P
Kanske ska lägga till att jag kommer att ha ett innerfilter som heter Aquael Turbofilter 350, kan det bli för mycket för räkorna?
Kommmer att ha en del växter med självklart.
Linda_A skrev:Den kommer inte att gå på max, men det var den minsta som jag hittade. Så om den går på mini plus växter borde göra det rätt ok.
Det var ungefär som jag trodde då ang yngel/räkbebisar. Plus som du säger kan det ju vara bra i det längre loppet med.
Linda_A skrev:Jag hittade några intressant minifiskar idag i zoobutiken, köpte dem inte för killen som är den fiskkunniga var inte inne idag men jag köpte 6 stycken körsbärsräkor dock! Redan hade 2 av honorna rom med! Såå söta!
Jag undrar vad de minifiskarna var. Var silvriga och var kanske 2-3 cm stora kanske.
En bild på karet just nu.
albjohn skrev:Ang plåt hyllorna från Jula funderade jag ochså på dom, men jag tycker hyllplanen kändes lite mjuka även om dom skall hålla för 80 kg.
Men dom har en modell med hyllor av trä (spånplatta) som tål 265 kg per hyllplan iofs en dryg hundring dyrare men jag skulle satsa på den.
Det går inte att länka direkt till artikeln men den finns under avdelningen förvaring
http://www.jula.se/butik/default.asp
Anneth skrev:Jag såg nu på Ikea att dom hyllorna som jag menar heter numera Gorm, tidigare hette dom Sten, tror jag att det var. Men jag vet inte om jag skulle våga ha några akvarier på dom hyllorna. Jag hade mina hyllor som burskåp för marsvin tidigare, och sedan efter marsvinen hade jag terrarier med spindlar på hyllorna. Men jag tänkte om hyllorna ev skulle hålla för några petboxar med bettor i, men det blir ju en del vikt det också..
Jag har en riktig akvarieställning som jag får låna av min fd man om det skulle behövas. Så det ordnar sig ändå på ngt vis.
Hälsningar Anneth