hur många kakadua

#1 - 27 november 2011 11:38
skall inhandla kakaduor och skulle behöva ett tips på vilken kvot det skall vara det är ett 120l kar och det enda som går i det nu är lite endlers guppy. Går det bra med 1hane och 3 honor eller kan jag ha fler hanar i karet än 1.
kommer även att skicka in en bild under kvällen för att ta emot tips för att förbättra karet åt dom.
Orsaken jag frågar är för att jag har fått ta över en hane som en vän tänkte spola ner i toa stolen men tyckte det var jäkla onödigt och tycker han förtjänar bättre öde.
#2 - 27 november 2011 12:03
Fan va onödigt att spola ner den, för att inte säga plågande om han inte dödar den innan. Det går ju att lämna tillbaka fiskar...

Vet inte om du kan ha mer än 2 hanar, beror väl mycket på hur det är intrett. Kanske börja med 1+1 och se hur det går?
#3 - 27 november 2011 12:10
ok tyckte jag läste om fisken att man skulle ha flera honor men kan ha fel. Ja det var verkligen onödigt det var därför jag tog hand om den.
jag inför skaffar 2st honor om någon dag o se och hoppas dom kommer trivas där lägger även in en bild på ev förbättringar jag behöver göra

Annons