Hur många guppyyngel och hur länge?

#1 - 12 februari 2006 19:35
Hur många guppyyngel kan jag ha i samma "yngelkasse" och hur länge måste de vara kvar där för att inte riskeras att bli uppätna? Jag har guppy och praktbotior (små praktbotior 3-4 cm långa) i akvariet.
Skulle bli väldigt glad om någon kan hjälpa mig med det :)
#2 - 12 februari 2006 19:39
Runt 50 om dom ska få ett yngel-akvarie, Om dom ska bo där så MAX En kull..Hur länge dom måste bo där bästemer du men du kan släppa ut dom när dom är större änn den största fiskens munn :) Praktbotior är nyfikna fiskar så ja blir inte förvånad om dom tittar förbi där lite då å då.. :D Lycka till
#3 - 12 februari 2006 21:26
[quote=platy5]Hur länge dom måste bo där bästemer du men du kan släppa ut dom när dom är större änn den största fiskens munn :) [/quote]

På vilken ledd då? Fick ett yngel för en vecka sedan och det ynlet är väl större än munnen på största fisken på längden men inte på bredden...
#4 - 12 februari 2006 21:28
Hmm.. Svårt och förklara men du ser det själv. Ja brukar kunna släppa ut dom efter en vecka..
Bilagor:
#5 - 14 februari 2006 05:42
[quote=platy5]Hmm.. Svårt och förklara men du ser det själv. Ja brukar kunna släppa ut dom efter en vecka..[/quote]

Då ska jag prova att släppa ut ynglet som kom i första kullen (var bara ett kvar i karet på morgonen :-( ) Hoppas det klarar sig eftersom det är vårt allra första yngel. I den andra kullen blev det 6 yngel (plus en som var död) så det var ju ganska bra eftersom det inte blev så trångt i yngelkassen :-)

Tack för hjälpen!

Annons