hur många frontosor

#1 - 13 februari 2007 14:21
hej jag har ett akvarium på 720 l som jag ska ha frontosor i och nu till frågorna

1 hur många ska jag ha?

2 hur ska jag inreda akvariumet? jag hade tänkt mig några stycken ordentliga stenrösen och sen som bottenmaterial om det skulle funka så hade jag tänkt mig sand eller finkornigt grus

3 finns det några växter man skulle kunna ha med dem t.ex vallisneria?

4 och skulle det funka med en plecosomus som jag har i ett annat akvarium just nu om jag kan flytta över den och om den skulle kunna gå med frontosorna gårdet inte va finns det då för malar jag skulle kunna ha med den
#2 - 13 februari 2007 15:02
Själv har 6 st frontosor tillsammans med lika många C.moori. Ska du bara ha frontosor bör du ha ett par st till.
Vad gäller botten så gräver dom ohyggliga mängder runt sina stenrösen så ska du ha växter kan det kanske vara ide att sätta i dom senare när du vet vart det finns grus att sätta dom i. Lättast kanske är att låta grönsakerna vara.
plecostomusen går säkert ok att ha med i burken, men jag har inte prövat själv.
#3 - 13 februari 2007 15:26
ok tack förhjälpen men hur många va varje kön är ok att ha då ?
#4 - 13 februari 2007 15:37
Jag har Lika av varje, 3 hanar och 3 honor. skulle jag vilja ha fler än så, skulle jag välja fler honor.
#5 - 13 februari 2007 15:47
ok tack för hjälpen men du måste väl ha ett rätt så stort burk om du ska kunna ha 3 hanar väl ? :/
#6 - 13 februari 2007 15:49
va ja vet så brukar hanar gå bra ihop med varandra.
#7 - 13 februari 2007 17:35
ok då vet man ju det

Annons