Hur många fiskar kan jag ha i mitt 150-liters?

#1 - 11 november 2006 13:55
För tillfället har jag:

1 st. dvärgklogroda
1 st. Ancistrus sp. L144A (guldancistrus)
2 st. Siamesiska algätare (Crossocheilus oblongus)
20 st. Gröna neontetror/falska neontetror (Paracheirodon simulans)

Är karet redan fullt eller kan jag ha fler? Det ser ut som om där rymmer en hel del fiskar till. Kan ju alltid flytta över några gynnare till mitt 62-liters som står tomt nu om det skulle behövas.
#2 - 14 november 2006 01:49
skadedjur skrev:
För tillfället har jag:

1 st. dvärgklogroda

1 st. Ancistrus sp. L144A (guldancistrus)

2 st. Siamesiska algätare (Crossocheilus oblongus)

20 st. Gröna neontetror/falska neontetror (Paracheirodon simulans)

Är karet redan fullt eller kan jag ha fler? Det ser ut som om där rymmer en hel del fiskar till. Kan ju alltid flytta över några gynnare till mitt 62-liters som står tomt nu om det skulle behövas.

Tja, en regel är.....1cm fisk/Liter vatten...lite beroende på fisksort.
#3 - 14 november 2006 05:36
du har ju egentligen bara ett stim på 20st tetror, så du kan allt ha lite fisk till i ditt kar.
#4 - 14 november 2006 07:01
Siameserna blir ganska stora som vuxna och kommer tyvärr växa ur dit kar. Kanske skulle byta ut de till något annat? Vad för fiska är du intresserad av? Finns massor att välja på till 150l :)
#5 - 14 november 2006 10:33
Vet att de blir för stora, därför skall de flytta till min sambos 250-litare sen. Har i alla fall köpt 3 blå guramis nu, skall köpa en till sen. Därefter får det nog vara bra. :)

solbacka skrev:
Siameserna blir ganska stora som vuxna och kommer tyvärr växa ur dit kar. Kanske skulle byta ut de till något annat? Vad för fiska är du intresserad av? Finns massor att välja på till 150l :)
#6 - 15 november 2006 09:29
Hejsan.Jag har ett 160 literskar med vad jag tror det är lite för mycket fisk i.Där finns:
12 neontetror,
10 guldbarber,
3 fantomtetra,
4 leopard danio,
2 siamesiska algätare
2 praktbotia
2 botia striata
12 ancistrus
och 2 amanoräkor
En väldigt fin blandning av individer men..
det låter lite mycket va? Får nog skaffa större kar eller ett till :D
#7 - 15 november 2006 09:39
helelle: Det låter alldeles för mycket. speciellt ansistrusarna de blir ju stora

skadedjur: skaffa en ansistruspartner till den du redan har och se till att ha en grotta så kanske du får lek.

Annons