Alla värden har vart ok hela tiden, förutom temperaturen.
Temperaturen när jag bodde hos mina föräldrar hade jag inte så bra koll på, men när jag flyttade hemmifrån skaffade jag en termometer och då låg temperaturen på runt 24. Det var också då som alla fiskar började dö. Mina fina praktbotior var jag mest rädd om.
De enda fiskar jag har kvar sen flytten är en mal (slamsugare), plus khuli ål.
Från början hade jag lite guppy, svärdbärare och neontetror också plus praktbotiorna då.
När de började dö tänkte jag att jag testar någon annan art så skaffade tetrorm barber, scalare, tigerbarb med mera men alla dog.
Nu finns det i karet 1 slamsugare (från början, 2khuli ål (en från början), 1 tiger barb, en svärdbärare, 5-6 neonisar.
Temperaturen ligger nu på runt 27 grader och de fiskar som är kvar verkar må väldigt bra.
Så här ser karet ut idag.
http://img.photobucket.com/albums/v290/streettess/Akvariet/Bild016.jpg
Så här såg det ut när jag bodde hemma hos mina föräldrar
http://img.photobucket.com/albums/v290/streettess/Akvariet/Akvarie001.jpg
När de började dö massa fiskar hade jag mindre växter
När jag bodde hemma bytte jag nästan aldrig något vatten, inte helelr när jag flyttade till min lägenhet
Kan det vara så att mina fiskar mådde bättre hemma hos mina föräldrar och när jag flyttade att det måste till byten av vatten och höjd temperatur.
I alla fall ligge temperaturen nu på 27. Jag byte ca 20Liter varje vecka.
Karet är på 250L
Jag har inga stenar i förutom sanden, plus två rötter.
Frågan är nu vad vågar jag sätta i karet utan att de börjar dö en massa fiskar igen.
Ska jag kanske sätta ner lite mer växter ?
Eller ska jag införskaffa lite svärdbärare, guppy, tigerbarb eller något annat ?
Kanske bör sätta i lite mer växter nu plus några stycken svärdbärare först och sen vänta ett par veckor, sätta i lite mer växter och några andra fiskar tex guppy.
Eller vad tror ni
Kommer jag kunna ha dessa fiskar i mitt kar
2-3Praktbotior
4-5 svärdbärare
4-5 guppy
5-6 Neon
1-2 Slamsugare
2 khuli
4-5 tigerbar
eller blir de för mycket.
Är det så att ju mer växter jag har i ju mer fiskar kan jag ha ?