Hur många är lagom?

#1 - 5 april 2006 10:36
Hur många räkor kan jag hålla i mitt 54l och få det att "gå runt"? Vill alltså helst slippa stödmata med annat, visst de äter väl kanske lite av fiskarnas flingor... Men vill inte ge mer än så...

Det jag funderar på är Chrystal red eller Amano. Har inte bestämt än... Det beror lite på...
Är kopparbarber benägna att jaga runt dem och försöka smaka på dem?
Barberna är 3-4cm stora. Vet att CT räkorna är ganska så små, alltså de som finns i butiken i stan... 1,5 cm uppskattningsvis medan amanoräkorna är i det närmsta fullvuxna.
Ska införskaffas först om några veckor i så fall då mitt kar fortfarande är under "inkörning".
#2 - 5 april 2006 11:09
Har du några andra firrar i karet förutom kopparbarber?
#3 - 5 april 2006 11:42
Nej, inte än i alla fall. Har fyra stycken kopparbarber. Planer på någonting mer men det kommer jag anpassa utifrån räkorna i så fall.
#4 - 6 april 2006 13:35
Jag skulle nog inte chansa på Crystal Red. Även om dina fiskar kanske inte ta vuxna CRs så lär de inte visa sig så mycket. För Amanos är just din fisksällskapet nog ingen problem. 5 eller 6 stycken Amanos skulle jag rekomendera.

Hejhopp. Ralp
#5 - 6 april 2006 16:03
har 7 amano i mitt 60 literskar. dom klarar sig lysande på o bara gå runt och plocka och sedan sno åt sig lite av fiskarnas mat. 6 skulle nog bli kanon för dig:)
#6 - 7 april 2006 09:11
Då blir det 6 stycken amano! :D
Tack för hjälpen!

Annons