Hur många apisto?

#1 - 12 juni 2006 13:50
Hej, har ett 540 liter och undrar hur många apisto jag kan ha i de? Jag hade tänkt mig kakadua, agazzi och mcmasteri eller blir det för mycket? Ska ha scalarer till dom och kardinaltetra
#2 - 16 juni 2006 21:36
[quote=Lucas_magi]Hej, har ett 540 liter och undrar hur många apisto jag kan ha i de? Jag hade tänkt mig kakadua, agazzi och mcmasteri eller blir det för mycket? Ska ha scalarer till dom och kardinaltetra[/quote]

Jag tror inte att det går och hålla flera dvärgciklid arter ihop. Jag tror inte heller att tetror går ihop med dvärgciklider.
#3 - 16 juni 2006 22:01
Varför skulle inte det gå???
Det är klart att det går att ha flera arter ihop, men tänker man på Apistogramma så är det bra om de är från olika grupper annars finns det en viss korsningsrisk. Men de som Lucas nämner är alla från olika grupper så det ska nog gå bra. Skulle tro att runt 10-12 st totalt borde gå bra, men ta gärna någon sort i taget och se hur det funkar... Det viktigaste är att du avgränsar lite olika revir i akvariet.
När det gäller tetror och dvärgciklider så är väl enda problemet att tetrorna gärna äter dvärgarnas yngel. :)

Annons