Hur många?...

#1 - 12 september 2004 16:24
Hur många svärdbärarhannar kan man ha i ett 150L? Om man tex. har 2 hannar och 3-4honor, skulle de funka? Jag bara undrar...
[:-153]
#2 - 12 september 2004 16:32
klart det skulle funka... du skule kunna ha 4 hannar och 8-10 honer... kankse lite överdrivet om du ska ha andra fiskar i karet.. men ca 2 hannar och 6 honer( iof kommer det bli en jävla massa yngel! :P)
#3 - 12 september 2004 16:41
Jag vet ej hur svärdbärare är men min ena platy hane höll på att jaga livet ur den andra. Han höll på att dö på kuppen, så de fick vara i vars ett akvarie. Jag ska ALDRIG ha mer än 1 hane åt gången.
#4 - 12 september 2004 16:57
Precis som Solbacka skriver så kan en del svärdbärarhanar vara oerhört övertygade om att akvariet inte är stort nog åt mer än en hane, nämligen sig själv. I synnerhet gäller detta om en hane blir större än de andra. Min erfarenhet är att två hannar är det klart sämsta, blir det flera så orkar de inte jaga livet ur varandra.
#5 - 12 september 2004 19:07
så inte 2, men 3?(fattar ingenting[:-100][:D])
#6 - 12 september 2004 19:30
De är ju personligheter de där hannarna!
Förmodligen funkar det med två hannar bara de är rätt. Har haft många platyhanar och endast en har varit kaxig och elak. Tror inte att det hör till vanligheterna men det kan vara så, alltså mer undantag än regel. Finns det tillräckligt med honor borde de fokusera på dem istället för varandra.
Mvh/Maria
#7 - 13 september 2004 08:56
Det var ju synd att jag fick ett undantag första gången......
Jag vågar iallafall inte ha mer än 1 hane....
Kanske neonplaty tycker han är så vacker så han kan vara kaxig? Eller är fiskar färgblinda??

Annons