Hur många?

#1 - 11 juni 2004 07:17
<font face="Georgia">Hur många ungar får en guppy på en kull?</font id="Georgia">

<font face="Comic Sans MS">Jag har fått tre yngel, men jag är osäker om det är Silver Molly eller Guppy. Något tips för att se skillnad? De är vita, men kroppsbyggnaden ser ut som Guppy så jag är inte säker...</font id="Comic Sans MS">

<font face="Georgia">//Nezz92 (undrande)</font id="Georgia">
#2 - 11 juni 2004 07:56
PS. Jag har två Silver Molly honor och En Black Molly hane och en Black Molly hona. Kan man korsa Black Molly med Silver Molly?[:-54]
#3 - 11 juni 2004 10:32
Ursprungligen skickat av Nezz92

<font face="Georgia">Hur många ungar får en guppy på en kull?</font id="Georgia">

<font face="Comic Sans MS">Jag har fått tre yngel, men jag är osäker om det är Silver Molly eller Guppy. Något tips för att se skillnad? De är vita, men kroppsbyggnaden ser ut som Guppy så jag är inte säker...</font id="Comic Sans MS">

Kolla i fiskarkivet på guppy och Silver Molly så ser du nog skillnad.
#4 - 11 juni 2004 10:34
Ursprungligen skickat av Nezz92

Kolla i fiskarkivet på guppy och Silver Molly så ser du nog skillnad.

Såg att det inte fanns något på Silver molly, men guppy kan du kolla på i arkivet.
#5 - 11 juni 2004 10:41
Guppyyngel och silvermollyyngel är säkert ganska lika så det kan vara svårt att se skillnad. Möjligtvis är guppyna lite mer gulaktiga.

Hur många yngel dom får i en kull varierar väldigt mycket. Kan vara allt från några stycken till 40-50. Det finns säkert dom som fått ännu fler.

Mollyna bryr sig inte så mycket om färg så har du både black molly och silvermolly kan dom blanda så mycket dom vill [:)].
Kanske du får dalmatinmolly.
#6 - 11 juni 2004 15:22
Okej, tack för svaren!
Jag ska kolla på den där sidan om Guppy och se om det står nånting. Annars får man väl vänta och se...

//Nezz92

Annons