Hur måga fiskar kan man ha i ett 310?

#1 - 8 november 2008 19:23
satt och funderade lite efter och ha läst lite trådar och tänkte att vi kanske har lite för mycket fisk?

Detta är iaf dom vi har:
5st sunshineplatys
5st svärdsbärare +1 yngel
15st Kopparbarber
15st kilfläcksrasborer
4st mosaikguramis
14st Ancistrus
1st plecostomus
10st kardinaltetror
5st kolglödstetror
5st guppys +1 yngel
= 81 fiskar.

är det kanske lite mycket?
http://forumbilder.se/images/418200882131P85ae.jpg
där är vårat kar iaf.

Det är utrustat med en 300w värmare 2 pumpar fluval 3+ & 4+ samt 2 lysrör.

Tackar i förväg med all hjälp och förslag.
Och om det är för mycket så kan någon hämta 15 kilfläcksrasborer för 5 kr st i trollhättan :P
Maffia666
#2 - 8 november 2008 19:29
Det tycker inte jag verkar för mycket, det är ju mest småfisk du har så det är inga problem. Mår fiskarna bara bra så är det bara att köra på.
#3 - 8 november 2008 19:34
Tycker du ska satsa på endast ett tetrastim och göra av med några Ancistrus. Kanske behålla 2-3st Ancistrus och ett tetrastim av samma sort på ca. 10-15 tetror.

Levandefödarna och Guramin kan du oxå behålla men Plecon kommer snart växa ur ditt kar så gör av med den.

Så här hade jag gjort och andra har förmodligen andra idéer ;) :)
#4 - 8 november 2008 19:38
Ancistrus är mellan 2-5 cm så det är bara små skit. men det är kul och se det växa.

samt att Plecon är ganska gammal så jag tror den har stannat i växten ca 3 år ev lite äldre.

ja det är bara massor små gulliga fiskar som simmar runt 24/7 istället för dom stora tråkiga som sitter i hörnet.

+ att kilfläckarna stimmar inte något.... vet inte varför heller...
#5 - 8 november 2008 20:02
Jag tycker du fixar bort all stimfisk utom en sort, och fixar till ca 40-50 av denna istället, och behåller levandefödarna och malarna.

Men det är ju bara min smak, jag gillar när det är flera av samma sort istället för att det kommer fram 20 olika sorters fiskar fram till rutan hela tiden

Dock plecon kommer nog snart dö om den redan stannat i växten. Du förstår, det gör dom när dom är i för små akvarium, men innehållet fortsätter växa, och tillslut kvävs han av sina egna inälvor.

Annons