Hur lossar man siliconfogar?

#1 - 24 mars 2007 00:36
Jag ska flytta upp mitt tvär/mittstag plus längsstag för att rampen inte täcker dem ordentligt. Och jag undrar vad man ska skära siliconet med lr finns det lösningsmedel?
Har funderat lite på Pianotråd som man har två träpinnar som handtag som man skär/sågar med.. ngn annan ide´?
Sen undrar jag hur lång torktid det är på siliconet?
MVH Zigismund :cool:
#2 - 24 mars 2007 05:10
Två dyngn hade jag väntat så det hinner riktigt härda,skära med funkar det som du nämner finns givetvis andra saker också
#3 - 24 mars 2007 09:24
Skära med tråd är nog det enklaste .
Finns inga medel som löser silikon direkt när de väl ha härdat.

Skär med tråd sen får du skrapa med rakblad ... Tvätta med alkohol innan du limmar igen för att få bort allt fett
#4 - 24 mars 2007 12:45
Tack för kommentarerna, men nu får jag nog lugna mig lite med ombyggnationen upptäckte att min Ancistrus hanne ligger och viftar på ett tjog ägg.. :D Finns det ngn bra odlings sida för Ancistrus..
#5 - 24 mars 2007 15:34
hobbyscalpell med uybyttbara rakblad är perfekt att skära och skrapa med men eftersom du har ägg i karet nu så får du väll återkomma lite senare å rapportera hur det gick med fiskarna.
#6 - 26 mars 2007 17:23
Hi hi nu är de kläckta, en stor gulesäck med en liten svans som viftar på.. :p
#7 - 27 mars 2007 13:27
[COLOR=black]Fan va kul![/COLOR]
[COLOR=black]Jag hoppas på att få ancistrus yngel snart har en hona på 8 cm och en hane på 7 ;) Har gjort en liten trång grotta i lergodslera :) [/COLOR]
[COLOR=black]Vet ej om dom kommer leka för att ja har ett Palettciklid par me yngel:p [/COLOR]
[COLOR=black]Har ni något bra typs så får ny komma me det.....[/COLOR]
[COLOR=black]Mvh Fishfreak[/COLOR]

Annons