10-15 liter, det är knappt en stor skurhink, det går utmärkt med 4mm's glas. Om jag inte är helt fel ute, är 30x30x30, 27 liter, och det ska räcka med 2mm's glas. Jag hade rekommenderat 4mm men inte för att det inte skulle hålla för själva akvariebruket, men för att fallande sten, och mänsklig hantering inte ska ställa till det.
Jag sitter och funderar på vilka mått ett akvarium på 10-15 liter skulle ha? Är det verkligen meningsfullt, med tanke på att ett dubbelt så stort, fortfarande är mindre än en normal fruktskål? Menar då snarast på att underhåll, och innehåll blir svårare än nödvändigt att hantera när det är så smått.
B!
Edit
Måtten är tydligen redan besvarade, jag missade det, eller någonting. ;- )
Jag hade definitivt tittat på att försöka göra det något större än 10-15l.
Och tänk på att styrkan i silikon är när kraften läggs på rakt, med andra ord, mellan glasen, inte som en snyggt smetig for på insidan. I en så här liten balja kanske det inte spelar någon roll, men med större kar är det en livförsäkring att ha distanser mellan glasen, eftersom de om de ligger mot varandra inte har utrymme för att röra sig, skaver, och med stor sannolikhet kommer ett av glasen att ge sig med tiden, producerades en sån där snygg läcka vi alla lärt oss att frukta. Helt oaktat att silikonets styrka var just mellan glasen då, så att distanserna fyller en funktion här med.
/Edit