[QUOTE=karolin;n2348242]
Det är möjligt att det är jag som har missuppfattat det. På seriouslyfish kan man söka på specifika namn, exempelvis Paracheirodon innesi, det latinska namnet för neontetra. Då kommer det upp information om var fisken lever i vilt tillstånd exempelvis. Man kan välja engelska på den ryska sidan såg jag, för de som föredrar det. Liknande funktioner som seriouslyfish. Kanske har jag tänkt "åt motsatt håll?" Var det så att Ken Olofsson ville använda namn på floder att söka på för att få fram vilka fiskar som lever var, istället för att söka på fiskarnas namn och få fra mgeografisk spridning?
Så här i efterhand insåg jag misstaget. Det stod väldigt klart i ursprungsinlägget: "Känns inte helt optimalt att söka igenom alla tetror och kolla var deras ursprung är......" På något sätt lyckades jag missa det, eller misslyckades med att se det. Nu är jag ju redan citerad, annars hade jag väl raderat mitt inlägg då det inte tillförde någon information i ämnet.[/QUOTE]
helt ok.......
ibland är det inte lätt att hänga med mig....skyller på min dialekt.....blandning mellan skånska o småländska, med inslag av blekingemål, fjollträsk och svengelska......