Hur långt tuggar Rödzebra.....spottar aldrig!

#1 - 17 november 2006 11:59
Upptäckte 30/10 att hon hade många gula ägg i munnen,tog upp henne för ca sju dgr sedan då hon hade fullt med små ögon i munnen.
Jag har iaf sett nu i sjutton dagr. hon måste ju gott ytterligare några dagar innan jag upptäckte äggen så det måste vara över 20 dar nu.
Kan de också gå över tiden????detta är första ggn för henne och mig (iaf med fiskbebisar)finns det nån risk att hon dör nu??Hur långt går de, 20 dagar eller.....?det ser ut att vara väääääldigt tångt i munnen!
#2 - 17 november 2006 12:07
dom brukar nog ha ynglena i munnen i drygt 20 dagar i alla fall. sen spottar hon inte ut dom om hon känner att det är ett hot i akvariet.. men till slut när ynglena inte får plats i munnen spottar hon ändå.. min borley gjorde det nyss efter ca 30 dagar.
#3 - 17 november 2006 12:14
dom brukar nog ha ynglena i munnen i drygt 20 dagar i alla fall. sen spottar hon inte ut dom om hon känner att det är ett hot i akvariet.. men till slut när ynglena inte får plats i munnen spottar hon ändå.. min borley gjorde det nyss efter ca 30 dagar.
Hon går ensamen med gömställen.så nåt hot kan jag inte tro att hon känner sig rädd för.
#4 - 19 november 2006 13:51
m73adde skrev:
Hon går ensamen med gömställen.så nåt hot kan jag inte tro att hon känner sig rädd för.

Dämpa ljuset lite
Har inte karet där det finns mycket aktivitet, typ mitt i en hall hemma hos en 7barns familj :)

Hjälper det inte så får du lära dej att spotta honan själv, roligt jobb tro mej :)

//Peter
#5 - 20 november 2006 14:41
Har nästan samma problem, en auratushona som aldrig vill spotta. Hon är nog uppe i och ha tuggat i 5-6 veckor nu. Det enda jag sett henne spotta ut är ett yngel i ett stenröse, men hon har fortfarnde många kvar i munnen och hon tar in mat i munnen till dem så att de äter där. Kan det vara så att hon tar upp mat och efterhand som de växer gör sig av med med några så att de andra kan bli större i munnen? Om det är så, när kommer hon själv att behöva börja äta, hon magrar av en hel del som det är nu...

Annons