rsoderberg har rätt, mata inte med "långtidsfoder," de är närmast ett säkert tips på att förstöra vattenvärdena, förgifta invånarna, och skaffa sig tråkigheter.
Mata som vanligt tills dagen innan du ska iväg, gör ett ordentligt vattenbyte, och låt bli att mata samma dag, eller kvällen innan du ska åka, och fiskarna ska klara sig 2-3 veckor, om allting annat fungerar som det ska.
B!
Jag skulle säga att 1-2 veckor inte blir något problem, skulle jag vara borta längre så ville jag helst ha någon pålitlig fiskvakt som sköter "semestermatningen" åt mig.
Är man rädd för övermatning så kan man ju alltid göra i ordning "portioner" för fiskvakten att bara hälla i, de kan då lämpligen innehålla små mängder av olika torrfoder, och sedan får man se till att fiskvakten inte matar mer än som stödutfodring, säg var 4: e dag ungefär...då äter fiskarna ändå oftast upp all mat även om det skulle bli lite mycket någon gång...men jag håller med er andra om att "långtidsfoder" kan vara livsfarligt för fiskarna.:D