Hur länge ska man vänta?

#1 - 10 december 2007 18:04
Har beställt lite grejor från Flodströms Akvarie & Zootillbehör (www.akvarieshopen.se). Gjorde en direktinbetalning via internetbank och har nu väntat på grejorna i snart 2 veckor. När jag loggar in på deras sida visas ordern och det står - "Väntar inbetalning" Har kollat upp med banken att pengarna verkligen överförts och att det överförts till rätt konto och det var rätt alltihop. Har även försökt med e-mail utan svar. Har ringt till dem både vardag och helg, från morgon till kväll utan resultat, endast en telefonsvarare efter några signaler. Har lämnat meddelanden på telefonsvararen också men inget hjälper. Frågan är alltså: Hur länge ska man vänta innan man tar kontakt med konsumentvägledare eller annan dylik åtgärd? Även om det nu kanske finns skäl att de är sena med att skicka beställningen kan man ju tycka att de kunde höra av sig iallafall. Även om det inte rör sig om större belopp tänker jag inte skänka bort 1100:- Någon som har liknande erfarenheter från sådana tråkigheter?
#2 - 10 december 2007 18:09
har beställt från de och gjort direktbetalning utan några som helst problem så det kan vara sjukdom eller liknande som gör det.
#3 - 10 december 2007 19:42
Problemet är att jag beställt ny pump för att den gamla lagt av. Nu kör jag med en reservpump som inte är riktigt dimensionerad för det akvariet. Då jag inte får nåt som helst svar av dem vågar jag inte beställa från någon annan butik ännu. Men jag blir snart tvungen. Tyvärr...
#4 - 10 december 2007 20:29
Konstigt tycker jag det är om det är sjukdom eller något annat knas.Hoppas du får svar snart då minns inte om det stod nåt speciellt om frånvaro i förra nyhetsbrevet som kan vara dig till hjälp.
#5 - 11 december 2007 09:06
Har du provat på [email]info@akvarieshopen.se[/email] ?
Jag tycker att de är väldigt snabba med svar och service via mail.
#6 - 12 december 2007 21:59
Har försökt som sagt var med både att ringa och e-maila. Börjar bli frustrerad så nu beställer jag från någon annan butik. Någon som kan rekomendera en bra butik som säljer bla. genomströmningsvärmare?
#7 - 12 december 2007 22:06
Verkar jättekonstigt. Jag har upplevt att just akvarieshopen har snabbast service av alla akvarietillbehörsaffärer. De och Firren. Svar på studs om man beställer eller vill ändra något.
Jag var i kontakt med honom senast igår. Tog bara några minuter att få svar.
Jag förstår att det är frustrerande. Finns ju en annan känd butik som alltid drar ut på alla ordrar i minst 2 veckor utan besked. Men där är man ju van och förväntar sig inte bättre service.
#8 - 12 december 2007 22:25
Hej Eurydike.
Om du hade kontakt med honom igår så vet jag iallafall att det finns hopp om att få kontakt med honom. Ska försöka imorgon igen en sista gång innan jag tar kontakt med konsumentvägledaren. Första gången jag handlar där och tyvärr en negativ upplevelse. Hoppas att det löser sig utan att jag ska behöva gå vidare med det.
#9 - 12 december 2007 22:40
Lånar tråden lite... Hoppas det är okej...

Har oxå problem med att få svar om mina varor som jag skickat efter men det är från ett annat företag (vet inte om man får säga namnet...) Betalade in pengarna för en månad sen men inte sett skymten av mina grejer... Har mailat ett antal gånger men inte fått något svar... Vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga nu.

Någon som har förslag?
#10 - 13 december 2007 07:06
Lysmask skrev:
Lånar tråden lite... Hoppas det är okej...

Har oxå problem med att få svar om mina varor som jag skickat efter men det är från ett annat företag (vet inte om man får säga namnet...) Betalade in pengarna för en månad sen men inte sett skymten av mina grejer... Har mailat ett antal gånger men inte fått något svar... Vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga nu.

Någon som har förslag?

Har du testat att ringa? Kan vara så att mailboxen är full för dom och då kommer ju inte mailen fram :)
Annars är det ju konsumentvägledaren som är nästa steg osv...

Tråkigt att det ska behöva bli så :(

Om du skriver under med namn så ska det väl inte vara problem med att lägga ut namnet på säljaren? Jag tycker iaf att dte kan vara intressant att veta ifall jag själv ska beställla på nätet.
#11 - 13 december 2007 15:34
Har provat att ringa men har inte fått något svar. Sprungit ut å kikat i brevlådan så fort postbilen kört förbi i ett par veckor nu... E ju lite sugen på att få hem sina grejer...

Konsumentvägledare? Vad e de? Hur går det till?
#12 - 13 december 2007 17:12
Konsumentrådgivare finns i din kommun och går att hitta på kommunens hemsida alternativt butikens kommun. De berättar egentligen bara vad du har för rättigheter, men kan råda dig till "nästa steg".
#13 - 13 december 2007 18:39
Idag fick jag ett e-mail med svaret att deras system inte registrerat min inbetalning men att han kollat och inbetalningen fanns mycket riktigt där. Kollade mitt konto på deras hemsida och allt såg ok ut med kollinummer osv. Förhoppningsvis kan jag iallfall hämta ut paketet imorgon eller på måndag. Tyvärr är väl förtroendet till dem redan sabbat, iallafall om man är ute efter grejor snabbt. Det positiva är väl deras priser, det var ju därför jag beställde av dem. Vi får väl se, har de bra priser på det jag behöver kanske det blir nån beställning till för jag ska vänta tills julen är förbi sen blir det planering för ett saltkar... :D

Hoppas det löser sig för dig Lysmask, vilket företag var det förresten? Kan ju vara bra för andra att veta så de inte går på samma nit.
#14 - 13 december 2007 19:15
Skönt att dina grejer har kommit till rätta nu...

Kan man kolla upp med kolli nummret vart paketet är och hur får man reda på detta när man inte får kontakt med företaget? Hur funkar det.

Vill inte hänga ut företaget på något vis här. Det kanske bara är en engångsföreteelse ju...
#15 - 13 december 2007 19:19
NickeNy skrev:
Idag fick jag ett e-mail med svaret att deras system inte registrerat min inbetalning men att han kollat och inbetalningen fanns mycket riktigt där. Kollade mitt konto på deras hemsida och allt såg ok ut med kollinummer osv. Förhoppningsvis kan jag iallfall hämta ut paketet imorgon eller på måndag. Tyvärr är väl förtroendet till dem redan sabbat, iallafall om man är ute efter grejor snabbt. Det positiva är väl deras priser, det var ju därför jag beställde av dem. Vi får väl se, har de bra priser på det jag behöver kanske det blir nån beställning till för jag ska vänta tills julen är förbi sen blir det planering för ett saltkar... :D

Hoppas det löser sig för dig Lysmask, vilket företag var det förresten? Kan ju vara bra för andra att veta så de inte går på samma nit.

Fast fel på system kan det ju bli. Det kan de ju kanske inte riktigt rå för.

Värre med de som inte kan lämna någon förklaring alls till varför deras beställningar alltid går i snigel fart.

Tur att det ordnade sig.
#16 - 13 december 2007 19:39
[quote=Lysmask;1060218]
Kan man kolla upp med kolli nummret vart paketet är och hur får man reda på detta när man inte får kontakt med företaget? Hur funkar det.
[quote]

Kollinumret kan du nog bara få av företaget som du köpt grejorna av. Med hjälp av kollinumret kan du gå in på tex postens hemsida (om det är posten det skickas med) och se var paketet befinner sig. I mitt fall kan jag se att det är sorterat och ligger i Malmö just nu.
#17 - 13 december 2007 19:50
Attans, då måste jag ju få tag på företaget innan jag kan kolla upp vart paketet är... Får väl bara försöka igen i morron... Börja kännas lite hopplöst, är snart inne på den femte veckan utan grejer... Suck...

Annons