Hej! Jag är nu lite längre iväg och hittat akvarieväxter som är finare än de djuraffärer hemma säljer.
Dock är det ett antal timmar hem. Hur länge klarar sig en växt i en påse som de ofta lägger den i?
MVH Janson
janson skrev:Hej! Jag är nu lite längre iväg och hittat akvarieväxter som är finare än de djuraffärer hemma säljer.
Dock är det ett antal timmar hem. Hur länge klarar sig en växt i en påse som de ofta lägger den i?
MVH Janson
Skiren skrev:Växterna klarar upp till en vecka i en påse. Några dagar är absolut inte några problem. Tänk på alla oss på plantswap som skickar växter på posten utan problem.
Anettejt skrev:Fast den som posten slarvade bort o som kom fram efter 3 månader såg inte nått vidare fräsch ut. :p:d
Som sagt en vecka är inga problem, så länge tempen ligger mellan 15-25º.
Flaxss skrev:jag harv haft olika växter i en platspåse med vatten i över en månad. mjuka stängelväxter som Gälört ruttnade helt. men lite tuffare stängelväxter tappade bara bladen och klarade sig. andra tåliga växter behöll bladen men dom så lite medtagna ut.
Lars-Olof Arvids skrev:Man bör inte ha vatten i påsen när man transporterar växter, för då ruttnar de lätt. De klarar sig mycket bättre utan. Bara luften är fuktig, som den alltid blir när man lägger våta växter i en tät påse.
Olle