Hur länge klarar dom sig i påse?

#1 - 25 februari 2008 20:59
Har hittat några krya Praktbotior i Örebro för en billig peng. Problemet är att de stackars liven måste ligga i påsarna ca 7 timmar innan de kan koppas in i akvariet i Stockholm p.g.a. olika åtaganden. Klarar fiskarna detta, eller är det ohumant (eller fiskomant)? Är det något man ska tänka på inför en sådan flytt?
#2 - 25 februari 2008 22:10
Att de har det varmt om fötterna och det är även en stor fördel om du kan packa dem med syrgas i påsarna. Det är heller ingen nackdel om de packas en och en i var sin påse:).
#3 - 28 februari 2008 17:00
Tackar.
Dom klarade sig fin-fint tillslut, trots att påsen visade sig läcka! Tur att jag hade dubbla påsar annars kunde det ha gå illa. Dom är nu i karantän akvariet i någon vecka innan de får flytta till sitt hem i 480 l burken.
#4 - 28 februari 2008 18:29
Skottpengar? Observera att det inte är det STORA akvariet på 13,5 liter som säljs ut som ett perfekt akvarium för GULDFISKAR och andra små fiskar.. [B)]

Kramfors, har du jaktlicens på blocketförsäljare? :D
#5 - 2 mars 2008 19:43
Mitt svar kommer ju lite sent, men jag har resonerat så att fisken fraktas ju hit från Afrika och andra ställen, så ett antal timmar pallar dom ju i påsar. Jag har tagit fiskar i påse från Nol till Gällivare. Över 20 timmar alltså. Inga problem har det varit...
#6 - 5 mars 2008 13:08
Bra att få svar på detta, då jag har planer att ev. förflytta fiskar i motsatt riktning i helgen; Stockholm-Örebro

Annons