Hur länge klarar...

#1 - 22 augusti 2008 16:34
Hur länge klarar sig de goda bakterierna i ett ytterfilter när man stänger av cirkulationen??
hur gör jag? tömmer karet nu, och räknar med att fylla det igen på söndag förmiddag.
// Tony
#2 - 22 augusti 2008 17:02
Vi har kört igång den i en spann båda gånger vi flyttat akvariet och det har funkat fint ;)
#3 - 22 augusti 2008 17:05
okey, tänkte inte så långt...
Det får jag också göra
Tack
#4 - 22 augusti 2008 17:12
Därför man har andra att tänka åt sig emellanåt :D

Varsågod ;)
#5 - 22 augusti 2008 17:13
Annars kan du köra ett ytterfilter med utblåsslangen kopplad direkt till insuget så slipper du slabba med spann med allt vad det innebär..
#6 - 22 augusti 2008 17:43
Gaffel skrev:
Annars kan du köra ett ytterfilter med utblåsslangen kopplad direkt till insuget så slipper du slabba med spann med allt vad det innebär..

Var ifrån skall syret till bakterierna komma ifrån då ? Genom slangarna eller ? ;)

Mvh/Janne
#7 - 22 augusti 2008 17:44
Tack Nina, det är lite mycket nu. Flyttar i morgon. Å hon vill att jag skall packa,,, när jag har så mycket viktigare saker att göra...
Nu har jag bara ett par Khulii kvar att få tag på.
Gaffel,,, det blev en 25 liter dunk. Där står det å går runt nu, men tack.
// Tony
#8 - 22 augusti 2008 18:49
tonpet skrev:
Tack Nina, det är lite mycket nu. Flyttar i morgon. Å hon vill att jag skall packa,,, när jag har så mycket viktigare saker att göra...

Nu har jag bara ett par Khulii kvar att få tag på.

Gaffel,,, det blev en 25 liter dunk. Där står det å går runt nu, men tack.

// Tony

Flyttade för en månad sen så jag vet vad ni går igenom [B)].. Har oxå Kuhliiålar [:o]
Lycka till med flytten :)
#9 - 22 augusti 2008 20:50
Var ifrån skall syret till bakterierna komma ifrån då ? Genom slangarna eller ? ;)

Mvh/Janne

Syret finns löst i vattnet, skulle se det som anmärkningsvärt om nitrifieringsbakterierna skulle förbruka det på 2 dygn.

Annons