Hur länge brukar diskus tjura?

#1 - 7 februari 2007 18:42
Mina diskusar fick ett nytt större kar i går kväll.. Eller rättare sagt så flyttade jag över dem till det nya igår,, Övriga invånare är kardinaltetra och några malar...

Tidigare har de vart helt orädda.. Nu står alla och tjurar i ett hörn...
Hur länge brukar de göra det?
#2 - 8 februari 2007 10:58
rick skrev:
Mina diskusar fick ett nytt större kar i går kväll.. Eller rättare sagt så flyttade jag över dem till det nya igår,, Övriga invånare är kardinaltetra och några malar...

Tidigare har de vart helt orädda.. Nu står alla och tjurar i ett hörn...

Hur länge brukar de göra det?

Beror lite på :)

om det är "nytt" vatten så kan dom tjura tills det känns bra
om det är "ny" inredning så tjurar dom tills dom har det utforskat

det brukar ta några dagar ---> en vecka kanske

lycka till
#3 - 8 februari 2007 16:59
En ny hona jag köpte för ett tag sedan visade sig knappt på 2 veckor, men nu är hon en av de som visar sig mest:p .
#4 - 8 februari 2007 18:15
Har era också andats kratigt?... EN DEL AV dem står och flåsar rätt friskt..
#5 - 8 februari 2007 18:26
tog du alldels nytt vatten när du bytte kar?
#6 - 8 februari 2007 20:55
Kenny*92 skrev:
tog du alldels nytt vatten när du bytte kar?

Kan inte låta bli, men som värmlänning kan jag bara inte låta bli att uppskatta dig i Färjestadsklacken... småvargar är vi allihopa...//Annie
#7 - 8 februari 2007 21:17
Nej vattnet är inkört sedan flera månader tillbaks... Dessutom kommer vattnet från de akvariet de bodde innan från samma kran och akvarierna är relativt lika uppbyggda och har exakt samma värden.... Nu har i allafall 6 av 8st slutat att flämta.. 2 st gör det men inte i lika stor utsträckning som tidigare... de är dessutom framme mer nu.... även om de inte ger sig ut på så stor simtur
#8 - 9 februari 2007 21:22
Nu är i allafall alla ute och verkar må prima...
#9 - 9 februari 2007 21:25
Annie72 skrev:
Kan inte låta bli, men som värmlänning kan jag bara inte låta bli att uppskatta dig i Färjestadsklacken... småvargar är vi allihopa...//Annie

Hahaha sånnt gillar vi:Dbor nära göteborg å alla gnäller på mej att jag håller på färjestad men de är de enda laget man kan hålla på:D
#10 - 9 februari 2007 21:46
Kenny*92 skrev:
Hahaha sånnt gillar vi:Dbor nära göteborg å alla gnäller på mej att jag håller på färjestad men de är de enda laget man kan hålla på:D

Bor nära Linköping men Färjestad är BÄST:D

Annons