Hur lång tid till vuxenstorlek??

#1 - 5 maj 2007 12:10
Hur gamla är mollys resp. Guppis när de uppnått vuxenstorlek? På ett ungefär?

Säg nu inte vuxna... ; )
#2 - 5 maj 2007 18:19
4-8 månader, lite indivduellt beroende på föda, vattenkvalité och andra betingelser. För att kunna föröka sig behöver de inte vara fullvuxna utan det gör de mycket tidigare.
#3 - 5 maj 2007 18:35
Ok! Då har jag ngt att gå efter iaf. Fick just tips på att mata 5-6 ggr/dag. Har ju bara matat 1gång per dag innan så de har inte växt så fort. Har dem separat så det är inga problem alls att hålla separat mathållning för dem.
#4 - 5 maj 2007 18:47
Jag tror att en varierad diet samt mat 3 ggr om dagen räcker ganska långt. Yngel simmar omkring och nappar i sig en hel del som man inte ser på växter och annat, och att de växer sakta är bara normalt i början. När de är runt 2 cm kan de få i sig mer mat och kommer att öka i storlek snabbare.
#5 - 7 maj 2007 08:01
Frida Fisk skrev:
Hur gamla är mollys resp. Guppis när de uppnått vuxenstorlek? På ett ungefär?

Säg nu inte vuxna... ; )

Guppy är KÖNSMOGNA vid ungefär en månads ålder, men utvuxna vid 3-4 månader ungefär, beror på hur mycket mat de får...:p
Mollies vet jag inte, men jag TROR att det dröjer lite längre...LYCKA TILL!!!!!
#6 - 7 maj 2007 09:26
Mina dalmatinermolly är ca 4,5 månad och försöker para sig för fullt. En extra ettrig hane förföljer en av de nästan dubbelt så stora honorna... hela tiden! (tyvärr är han den finaste av alla ynglen annars skulle han inte få vara kvar - jag vill ju inte ha fler yngel)

Annons