Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman
Just för att så många resonerar så lägger vi inte in funktionen - många tycker att det är OK att stjäla och det är upp till de som blir bestulna att leta reda på stulna bilder.
....
Nej, men vi har raderat ett par medlemmar som lagt in stulna foton så då och då uppmärksammar vi det.
Vissa vet inte att det är fel att stjäla bilderna. Många kan handla utifrån ovetskap. :)
Men vissa gör det och vet om att det är fel att göra det.
Okej, men det är alltså OK att ha en funktion där "stulna" bilder kan länkas in på zoopet.com? Misstänker att det också går lite mot er princip att inga olagligheter skall förekomma här? :)
Fast det är helt klart liten skillnad på att ha dem på servern er och på att ha dem på en annan server inlänkade.
Personligen tycker jag att det ska vara fritt fram att lägga upp bilder på forumet med en länk (ex: man laddar upp bilden hit och det blir en länk till bilden automatiskt här på forumet).
Vet inte riktigt vilka som skulle gynnas av att lägga upp copyrightade bilder här? *hmm* :)
Det används varken i nåt syfte för att tjäna pengar, eller för att marknadsföra sig själv på nåt sätt. Som jag ser det så kommer funktionen mest användas för att förklara något, eller visa något man själv gjort.
Eller tänker jag fel?
Mvh Fredrik