hur laddar man upp program i datorn ?????

#1 - 1 december 2008 12:36
totalidiot som jag är så måste jag ställa de mest korkade
datorfrågan denna sidan jesus korsfästelse.

men, hustrun min har sagt att nu räcker det med datorlöst hus !!!

så, hon är på väg att köpa sig en liten dator.
(där gick den budgeten till nästa kar.....);)

ni vet dom där små sakerna med en 9-tumsskärm.

och naturligtvis är det "mitt jobb2 att få den att funka. [:(!]

tjo du glade säger jag !?!?!?!?[:(!][:(!][:(!][:(!]

har nu suttit och glott på en miljard maskiner. och det är en sak
som jag inte får i huvvet. [:o]

de här små maskinerna har ju ingen CD/DVD enhet. [:(!]

hur laddar man då upp program ???????????????:confused:

ja,,,jag vet att det skrämmande att man inte begriper det här
i dagens IT-värld....men jag är ekonom/jurist, och har aldrig behövt
syssla med detta,,,,[:o]
#2 - 1 december 2008 14:41
Vanligtvis så laddar man hem installationsfilerna från nätet. Ett annat sett (om än betydligt mer komplicerat).
Är att göra en imagefil (kopia av dvdn/cdn) som man sedan kopierar över till datorn via usb/nätverket.
Och använder t.ex. Daemon tools för att skapa en virituell cd/dvddrive som skivan öppnas i.

Vad är det för program du vill installera?
#3 - 1 december 2008 14:43
JonasN skrev:
Vanligtvis så laddar man hem installationsfilerna från nätet. Ett annat sett (om än betydligt mer komplicerat).

Är att göra en imagefil (kopia av dvdn/cdn) som man sedan kopierar över till datorn via usb/nätverket.

Och använder t.ex. Daemon tools för att skapa en virituell cd/dvddrive som skivan öppnas i.

Vad är det för program du vill installera?

Officepaketet + ett bra bildredigeringsprogram

.
#4 - 1 december 2008 14:50
Ok. Med officepaketet kan det bli lite lurigt om du har det på cdskivor/dvd. Då måste du ha tillgång till en annan dator och skapa en image, som du sedan överför till din lilla dator.
Om jag var du skulle jag gjort något av följande: