Hur kan en gibbiceps mal bara försvinna?

#1 - 8 oktober 2003 18:18
Något mkt skumt har hänt. En Glyptoperichthys gibbiceps har helt försvunnit ur mitt akvarium. Den kan inte hoppat ut, helt omöjligt, och den finns inte i akvariet. Dock har jag inte tagit ut alla stenar men jag har letat efter han i snart en timme genom att lyfta på stenar och tittat överallt. Fattar inte. Han var ju nästan 20 cm lång.
Det måste spöka i Umeå
#2 - 8 oktober 2003 18:49
Är det sant!? Inte för att jag tappat bort en sådan stor men en killi på 6 cm försvann för ett par veckor sedan, spårlöst..inget i pumpen ingen fisk på golvet...Umeå har spöken....
#3 - 8 oktober 2003 20:21
När såg du den senast? Har du andra glupska fiskar i akvariet lär de sätta i sig en död mal på ett par dagar så att du inte ser spåren av den ens. Och kan den verkligen inte ha hoppat ur? Inga familjemedlemmar som varit och lyft på något täckglas?

#4 - 8 oktober 2003 21:07
Humm, för något år sedan försvann en fullvuxen koiscalare spårlöst i mitt akvarium. Förmodar att han blev uppäten men hittade aldrig några kvarlevor eller skelettdelar i gruset, så det verkar spöka även här i Uppsala...
#5 - 8 oktober 2003 21:21
En Eldsalamander försvann för mig när jag var liten, vi letade igenom hela huset om den hade rymt, men hittade ingenting. Kanske akvarium är en port mot en annan värld? [:D]

Annons