Hur inreda för räkornas bästa?

#1 - 27 september 2010 18:19
I fredags köpte jag, på impuls, 5 st amanoräkor. De fick acceptera att bo i ett kar inrett för en kampfisk, vilket i och för sig verkar funka bra. Men de är ju så roliga att titta på så jag vill ha fler :) Och då kom mina funderingar på hur man ska inreda för att de ska trivas så bra som möjligt. Och även om det funkar bra att ha de tillsammans med kampfisken, de kör rejält med honom, så är min tanke att köpa ytterligare ett akvarium för räkorna att bo i.

Kan man ha andra sorters räkor tillsammans med amano?
Och hur ska man utfodra de? Nu får de inget extra, enligt hon på affärn behövdes inte det, förutom de alger som finns på växterna och det dom äter av flingfodret.
#2 - 27 september 2010 19:02
Du kan ha vilka räkor du vill med amanoräkor. Jag ger mina räkor tabletter som är avsedd för malar ungefär 2-3 ggr i veckan. Matar med ibland med flingfoder. Räkor äter nästan vad som helst och de är inte petiga heller med vad som bjuds :).

Kolla in avdelningen för räkor. Finns mycket matnyttig info :).

http://www.zoopet.com/skaldjur/skaldjur_resultat_bilder.php?URVAL=+Grupp+LIKE+%27R%E4kor%25%27++ORDER+BY+SLAKTNAMN%2C+ARTNAMN%2C+HANDELSNAMN&ANTAL=15
#3 - 27 september 2010 21:03
inred gärna med mossa ;)

Annons