Hur hungrig måste du vara för att ....

#1 - 11 februari 2010 08:42
#2 - 11 februari 2010 08:43
rödtoppen skrev:
... äta detta
"" target="_blank">[COLOR=#0066cc]
[/COLOR]

:d

skulle aldrig äta dem där då jag inte litar på något bear grylls säger.

Hur kan man lita på en snubbe som vid första bästa tillfälle dricker sitt eget piss, i varenda jävla avsnitt också...
#3 - 11 februari 2010 09:11
Marnat skrev:
skulle aldrig äta dem där då jag inte litar på något bear grylls säger.

Hur kan man lita på en snubbe som vid första bästa tillfälle dricker sitt eget piss, i varenda jävla avsnitt också...

Såg honom för föststa gången idag (har helt missat honom)
I vilken kanal visas programmen ?
#4 - 11 februari 2010 09:42
rödtoppen skrev:
Såg honom för föststa gången idag (har helt missat honom)

I vilken kanal visas programmen ?

discovery channel :)
#6 - 11 februari 2010 10:15
Marnat skrev:

HAHAHA!!!

Skulle jag befinna mej i den situationen så skulle jag käka gräset på marken till att börja med!
Sen skulle jag köpa pizza och be dom skjutsa den till mej, förmodligen har dom igen GPS så dom hittar inte. då skulle nästa grej vara att GRILLA dessa larver. skulle inte i mitt liv käka nåt levande, känna hur det kryper i käften, grillar man skiten känner man sej LITE sofistikerad:d
#7 - 11 februari 2010 11:46
skulle ha samlat ihop alla larver till en sju rätters middag och sen grillat, pannerat och jordbakat de ;)
Äta rå aldrig i liivet!
#8 - 11 februari 2010 11:51
Nubi skrev:
skulle ha samlat ihop alla larver till en sju rätters middag och sen grillat, pannerat och jordbakat de ;)

Äta rå aldrig i liivet!

vad i helsike är det för på råbiff nudå?? nomnom med kapris och äggula :D
#9 - 11 februari 2010 11:53
Så underbart det ser ut när han sprutar ner hela kameralinsen med mysig gegga :D
#10 - 11 februari 2010 12:05
Marnat skrev:
vad i helsike är det för på råbiff nudå?? nomnom med kapris och äggula :D

que!?
#11 - 11 februari 2010 12:14
Nubi skrev:
que!?

jag är trött, omotiverad och allmänt grinig :/

vad är det för fel på råbiff menade jag, allting skulle ju vara tillagat sa du :P

imorse gjorde jag btw det bästa, hann dricka en och en halv kaffekopp innan jag insåg att jag glömt mjölken :(
#12 - 11 februari 2010 12:49
Marnat skrev:
jag är trött, omotiverad och allmänt grinig :/

vad är det för fel på råbiff menade jag, allting skulle ju vara tillagat sa du :P

imorse gjorde jag btw det bästa, hann dricka en och en halv kaffekopp innan jag insåg att jag glömt mjölken :(

Ja du kanske är lite trött ;) Hur glömmer man mjölk till kaffeT :confused:. smakar ju bajs annas!
Felet på Råbiff är att det inte är insekter ;) Dessutom tycker jag inte om råbiff
#13 - 11 februari 2010 13:09
Nubi skrev:
Ja du kanske är lite trött ;) Hur glömmer man mjölk till kaffeT :confused:. smakar ju bajs annas!

Felet på Råbiff är att det inte är insekter ;) Dessutom tycker jag inte om råbiff

jag fattar inte heller, men kan ha att göra med 1.5 timmes sömn per natt sen i måndags.

råbifff går säkert att göra på myror och annat.

Någon mer än jag som ätit rostade myror i chokladfondue då?
supersmaskigt :D
#14 - 11 februari 2010 13:32
Bear Grylls gör ju inte sakerna för att han MÅSTE, hur dum får man vara egentligen? Han visar vad man KAN göra ifall man är i den situationen. Och givetvis presenteras olika faror för honom och allting är inte på riktigt, men det är underhållning, och han är JÄVLIGT händig och kunnig.
#15 - 11 februari 2010 13:39
Men hans program är rätt löjligt jämfört med survivorman, Bear är ALDRIG ensam i en situation, survivorman har ju alltid tryggheten att han vet att någon kommer och hämtar honom inom en vecka eller vad det nu är men han är faktiskt ensam med kamerorna vilket ger till viss del en mer realistisk psykisk påfrestning än Bear som äter vad skit som helst och försätter sig i situationer rent idiotiska om man inte haft med sig en backup..
#16 - 11 februari 2010 13:40
Johanski skrev:
Bear Grylls gör ju inte sakerna för att han MÅSTE, hur dum får man vara egentligen? Han visar vad man KAN göra ifall man är i den situationen. Och givetvis presenteras olika faror för honom och allting är inte på riktigt, men det är underhållning, och han är JÄVLIGT händig och kunnig.

söt rumpa oxå! :D
#17 - 11 februari 2010 13:43
Ja vafan, han ser inte dålig ut! :p
#18 - 11 februari 2010 13:48
Nu har du sagt för mycket Johan... BUSTED ;)

Sultanen, men om det är nån som kan fuska så är det ju Survivorman... Bear säger ju att han "fuskar" men det är ju okej, för han ska ju bara demonstrera hur man gör i olika situationer.
Survivorman däremot säger ju att han är helt själv. Det är ju inte svårt att fejka att man är själv...

Survivorman funkar men tycker Grylls är bättre:
"And this is good to eat!"
#19 - 11 februari 2010 13:51
"This is good protein"

"IVE BEEN HERE FOR HOURS"
#20 - 11 februari 2010 13:54
Sultanen skrev:
Men hans program är rätt löjligt jämfört med survivorman, Bear är ALDRIG ensam i en situation, survivorman har ju alltid tryggheten att han vet att någon kommer och hämtar honom inom en vecka eller vad det nu är men han är faktiskt ensam med kamerorna vilket ger till viss del en mer realistisk psykisk påfrestning än Bear som äter vad skit som helst och försätter sig i situationer rent idiotiska om man inte haft med sig en backup..

Situationer man KAN hamna i om man är ute själv, vilse, i vildmarken.

Bear påstår inte att han är ensam heller, det är inte det som är poängen. Han visar vad man KAN göra i de olika situationerna som presenteras för honom.
Det är underhållning, och man lär sig en hel del av att titta på honom. Han är händig och uppfinningsrik. Vad är så svårt att förstå?
#21 - 11 februari 2010 13:56
Johanski skrev:
"IVE BEEN HERE FOR HOURS"

Fast han uttalar det: "AV BIN HEER FO AAARS" :D
#22 - 11 februari 2010 14:00
Johanski skrev:

Bear påstår inte att han är ensam heller, det är inte det som är poängen. Han visar vad man KAN göra i de olika situationerna som presenteras för honom.

Det är underhållning, och man lär sig en hel del av att titta på honom. Han är händig och uppfinningsrik. Vad är så svårt att förstå?

det är klart att han är sjukt händig och har koll på läget även i situationer där en annan skulle intagit fosterställning, men jag håller fast vid min tes, man måste inte dricka sitt eget piss i varenda jävla avsnitt :P

Kan dock medge att jag ser varenda avsnitt som går på Discovery, hobbyscout som man är

(däremot har jag ingen förkärlek för hans rumpa eller andra epitet som vissa johanskis har :D "inte köpa den johanfisken")
#23 - 11 februari 2010 14:03
Johanski skrev:

Han tar till extremlösningar på många situationer som inte kräver dem, hade han kommit lite mindre extrema lösningar som hade varit mer praktiska hade man faktiskt fått ut lite av det också.
#24 - 11 februari 2010 14:03
Jag kommer ihåg två avsnitt där han druckit sitt eget piss på rak arm. Av hur många? Onödigt att överdriva.

Äh, hans rumpa vet jag ingenting om :p
#25 - 11 februari 2010 14:03
Sultanen skrev:
Han tar till extremlösningar på många situationer som inte kräver dem, hade han kommit lite mindre extrema lösningar som hade varit mer praktiska hade man faktiskt fått ut lite av det också.

Såsom?
#26 - 11 februari 2010 14:08
Johanski skrev:
Jag kommer ihåg två avsnitt där han druckit sitt eget piss på rak arm. Av hur många? Onödigt att överdriva.

Äh, hans rumpa vet jag ingenting om :p

nu minns jag inte helt hundra men, australien, den där sydamerikanska bergskedjan, nånstan i europa, någon nordafrikansk öken, där han även wrestlar en monokelkobra (ja jag vet, överdrift :P) samt när han e nånstans med mycket snö då han inte kan göra eld i brist på ved eller whatever, snö kan vara kontaminerad med bakterier eller whatever.

over to you assmaster. (grymt skönt träningsredskap btw :P)
#27 - 11 februari 2010 14:10
Håller med Johan, alltså inte om att jag tänder på Grylls, utan att han druckit piss i 2 avsnitt.

Pissar i ett ormskinn
Pissar i vattenflaskan

Hur kul är det om man hela tiden ska göra praktiska grejor, noll action. En gång gör han upp eld med pinnar - helt onödigt då han har eldstål. Men roligt att se hur man gör.
#28 - 11 februari 2010 14:12
Det där säger mig inte mycket alls, kommer fortfarande bara ihåg två gånger.

Men det spelar ingen roll, det finns 6 säsonger av serien, varav han, enligt dig, dricker sitt piss i 5-6 avsnitt.

5-6 avsnitt =/= alla avsnitt. Do the math :)
#29 - 11 februari 2010 14:12
1-0
#30 - 11 februari 2010 14:14
Johanski skrev:
Det där säger mig inte mycket alls, kommer fortfarande bara ihåg två gånger.

Men det spelar ingen roll, det finns 6 säsonger av serien, varav han, enligt dig, dricker sitt piss i 5-6 avsnitt.

5-6 avsnitt =/= alla avsnitt. Do the math :)

Överdrifter är kul, speciellt om det gäller bear :)
men som jag sagt tidigare, jag älskar serien och allt galet han hittar på/äter :)

favoriten är nog fortfarande när han hittar kamelen vars maginnehåll han kramar ut och dricker, minns inte vilken öken det är han härjar i där.
#31 - 11 februari 2010 14:16
DAHLBERG skrev:
1-0

är det en tävling nu också? fan det missade jag, kan vi börja om?
#32 - 11 februari 2010 14:16
Marnat skrev:
favoriten är nog fortfarande när han hittar kamelen vars maginnehåll han kramar ut och dricker, minns inte vilken öken det är han härjar i där.

Det bästa är ju när han gör en Han Solo :D Skär upp magen och kryper in i en kamel för att skydda sig mot EVENTUELLA sandstormar :D

Här är videon :D

#33 - 11 februari 2010 14:16
&feature=related" target="_blank">
&feature=related

Bear in action... På något sätt har jag svårt att ta det hela seriöst, är till och med tveksam på att han kan nämnvärt mycket han själv eller om det är hans lilla skara följeslagare som kommer på precis allt?
#34 - 11 februari 2010 14:17
Marnat skrev:
är det en tävling nu också? fan det missade jag, kan vi börja om?

Alltid tävling ;)
#35 - 11 februari 2010 14:28
Förstår inte poängen med videon, Sultanen? Han visar ju själv att det inte är "på riktigt", men han gör det fortfarande, och underhåller på samma gång. Självklart har han en sele på sig.

Både survivorman och Man vs wild / born survivor är underhållning. Dock tycker jag Bear gör ett mycket bättre jobb på att visa vad man kan göra i vildmarken för att överleva. Hoppar i isvakar för att visa hur man tar sig ur. Klart han inte behöver göra sakerna, men det är fortfarande inte det showen handlar om.

"så vad är meningen med att se survivor man sitta och sutta vatten från ett löv och klara sig utan mat en vecka?"
#36 - 11 februari 2010 14:29
2-0
#37 - 11 februari 2010 14:35
Johanski skrev:
Förstår inte poängen med videon, Sultanen? Han visar ju själv att det inte är "på riktigt", men han gör det fortfarande, och underhåller på samma gång. Självklart har han en sele på sig.

Både survivorman och Man vs wild / born survivor är underhållning. Dock tycker jag Bear gör ett mycket bättre jobb på att visa vad man kan göra i vildmarken för att överleva. Hoppar i isvakar för att visa hur man tar sig ur. Klart han inte behöver göra sakerna, men det är fortfarande inte det showen handlar om.

"så vad är meningen med att se survivor man sitta och sutta vatten från ett löv och klara sig utan mat en vecka?"

jag tycker iofs att survivorman är ganska kul underhållning även det, största anledningen till detta är för att han först måste hitta en bra plats för kameran, sen gå förbi kameran, gå tillbaka och hämta upp kameran, sen gå sträckan framåt än en gång. Självplågeri när det är som bäst haha
#38 - 11 februari 2010 14:37
Sultanen skrev:

Ska den riktige scouten säga *fniss* Vill se en svensk version av Surviverman, där sultanen springer runt och smakar på olika träslag i Sverige *asg* och bakom kamerateam står en bajamajja ;)
#39 - 11 februari 2010 14:42
Nubi skrev:
Ska den riktige scouten säga *fniss* Vill se en svensk version av Surviverman, där sultanen springer runt och smakar på olika träslag i Sverige *asg* och bakom kamerateam står en bajamajja ;)

[:o]:mad::p
#40 - 11 februari 2010 14:51
Inte konstigt att ni (killar) klagar!
Snygg vältränad kille som inte är rädd för att dricka sitt eget piss, äta främmande insekter, dricka ut maginnehåll från döda djur, överleva i naturen på bara en pinne, snygg häck (får man inte glömma) och i två eller tre avsnitt så tar han av sig kläderna! Grrrrr
Kan inte bli bättre ;)

Förstår inte varför inte fler kvinnor tittar på hans program! BÄttre än Despret housewives ;)
#41 - 11 februari 2010 15:08
Såå du är en sån som gillar att dricka piss, säger inte att det är fel... Men ja...
#42 - 11 februari 2010 15:10
DAHLBERG skrev:
Såå du är en sån som gillar att dricka piss, säger inte att det är fel... Men ja...

Ahahaah!
Jag lär ialf överleva ute i skogen ;)
#43 - 11 februari 2010 15:13
Inte länge om du bara dricker ditt eget piss... Finns en anledning varför det lämnar kroppen..
#44 - 11 februari 2010 15:13
Nubi skrev:
Ahahaah!

Jag lär ialf överleva ute i skogen ;)

jobbigt att behöva gå vilse i den svenska skogen under så lång tid att du måste ta till urinet, för övrigt får jag komiska bilder av nubi springandes i skogen med en flaska "nypressad" juice O.o
#45 - 11 februari 2010 15:15
Marnat skrev:
jobbigt att behöva gå vilse i den svenska skogen under så lång tid att du måste ta till urinet, för övrigt får jag komiska bilder av nubi springandes i skogen med en flaska "nypressad" juice O.o

Hahaah!
Mmm i en Intersport vattenflaska! Bra att ha på orienteringarna
#46 - 11 februari 2010 15:15
DAHLBERG skrev:
Inte länge om du bara dricker ditt eget piss... Finns en anledning varför det lämnar kroppen..

Det är egentligen bara salterna som inte direkt är nyttiga, gå ju att utvinna vatten ur det genom kokning och uppsamlande av kondens då salterna stannar i kokkärlet, men det känns som lite överkurs när man är vilse i de svenska urskogarna :D
#47 - 11 februari 2010 15:23
Marnat skrev:
Det är egentligen bara salterna som inte direkt är nyttiga, gå ju att utvinna vatten ur det genom kokning och uppsamlande av kondens då salterna stannar i kokkärlet, men det känns som lite överkurs när man är vilse i de svenska urskogarna :D

låter som overkill ;)
#48 - 11 februari 2010 15:23
Marnat skrev:

Piss innehåller också sånt som kroppen inte vill ha, gifter och annat som inte är mums. Om du då dricker pisset och inte får i dig vatten så koncentreras all skit som kroppen vill ha ut :S
#49 - 11 februari 2010 15:28
DAHLBERG skrev:
Piss innehåller också sånt som kroppen inte vill ha, gifter och annat som inte är mums. Om du då dricker pisset och inte får i dig vatten så koncentreras all skit som kroppen vill ha ut :S

jo men borde inte då min idé om att koka det och sen samla kondensen för att undvika dessa gifter fungera?

coppat från wikipedia

Under normala omständigheter ska urinen vara [COLOR=#002bb8]steril[/COLOR] och bestå av [COLOR=#002bb8]vatten[/COLOR], urinämne ([COLOR=#002bb8]urea[/COLOR]) och [COLOR=#002bb8]joner[/COLOR]

värsta kul med wikipedia :D
#50 - 11 februari 2010 15:37
Gillar inte Bear riktigt. Det har ju kommit fram att han gärna sover på hotell när han säger att han spenderat natten i ett träsk osv. Visst, han har bestigit Mount everest och gjort massa andra tuffa prylar men när det kommer till riktig överlevnad är Les Stroud, (survivorman) the one and only!! En annan snubbe som inte heller är helt dum är Ray Mears.
#51 - 11 februari 2010 15:46
om jag vart borta i djungeln skulle jag äta en sån larv när jag blev hungrig
#52 - 11 februari 2010 15:56
Den där larven är väl inte äckligare än den sk. delikatessen ostron...
#53 - 11 februari 2010 15:57
NIC skrev:
Den där larven är väl inte äckligare än den sk. delikatessen ostron...

¨där håller jag med ostron smakar ju hm vetifan ÄCKLIGT!!
#54 - 11 februari 2010 16:32
NIC skrev:
Gillar inte Bear riktigt. Det har ju kommit fram att han gärna sover på hotell när han säger att han spenderat natten i ett träsk osv. Visst, han har bestigit Mount everest och gjort massa andra tuffa prylar men när det kommer till riktig överlevnad är Les Stroud, (survivorman) the one and only!! En annan snubbe som inte heller är helt dum är Ray Mears.

Bear får sova på hotell, han säger inte att han ska överleva i skogen.. Han säger att han ska visa vad man kan göra i olika situationer (som iscensätts så han kan visa).

Hur vet man att survivorman verkligen är ensam och inte sover på hotell? ;)

Alone in the wild var en serie/film jag såg för ett tag sedan med Ed Wardle. Riktigt bra faktiskt! Se den!
#55 - 11 februari 2010 16:37
Jag har inte följt hela tråden men så fort Bear Grylls kommer upp tänder jag till lite, har inte mycket till övers för hans program, även om han verkar ha åstadkommit mer än jag lär göra under 2-3 livstider. Bjuder iaf på ett klipp som visar ungefär hur äkta hans program är.

" target="_blank">
#56 - 11 februari 2010 16:48
MTJ skrev:
Jag har inte följt hela tråden men så fort Bear Grylls kommer upp tänder jag till lite, har inte mycket till övers för hans program, även om han verkar ha åstadkommit mer än jag lär göra under 2-3 livstider. Bjuder iaf på ett klipp som visar ungefär hur äkta hans program är.

" target="_blank">

Läs hela tråden innan du börjar ordbajsa, vi har precis argumenterat mot just det du skriver.

*JAG VILL HA EN ÅSIKT*
#57 - 11 februari 2010 16:49
3-0
#58 - 11 februari 2010 17:03
DAHLBERG skrev:
3-0

gav mig ett gott skratt härefter jobbet dahlberg, zoopets självutnämnda domare :P inte alls partisk mot johanskis sida
#59 - 11 februari 2010 17:04
Johanski skrev:
Läs hela tråden innan du börjar ordbajsa, vi har precis argumenterat mot just det du skriver.

*JAG VILL HA EN ÅSIKT*

du har iofs fått en hel del åsikter O.o
#60 - 11 februari 2010 17:09
DAHLBERG skrev:
Bear får sova på hotell, han säger inte att han ska överleva i skogen.. Han säger att han ska visa vad man kan göra i olika situationer (som iscensätts så han kan visa).

Hur vet man att survivorman verkligen är ensam och inte sover på hotell? ;)

Alone in the wild var en serie/film jag såg för ett tag sedan med Ed Wardle. Riktigt bra faktiskt! Se den!

Där håller jag faktiskt inte riktigt med, det har ju uppdagats att, precis som jag skrev att han säger att han tillbringar natten ute i djungeln tex, när han i själva verket inte gör det. Serien blev tom stoppad ett tag tills de ändrade vinkel och sa att han bara visade hur man kunde göra.

Survivorman... om man tillbringar ett helt år ute i det vilda som smekmånad, väljer att bo off the grid osv, så tror jag nog att han e for real! :) Ska kolla upp Ed Wardle, tack för tipset!
#61 - 11 februari 2010 17:28
Marnat skrev:
gav mig ett gott skratt härefter jobbet dahlberg, zoopets självutnämnda domare :P inte alls partisk mot johanskis sida

HAHAHAH! Jag är ju Schelläftebo så jag kan ju inte heja på en Luletattare [:(!] Men Johanski har faktiskt rätt ;)
#62 - 11 februari 2010 17:30
DAHLBERG skrev:
HAHAHAH! Jag är ju Schelläftebo så jag kan ju inte heja på en Luletattare [:(!] Men Johanski har faktiskt rätt ;)

enligt din åsikt ja :P
#63 - 11 februari 2010 17:39
Marnat skrev:
enligt din åsikt ja :P

Jag var ju domare så det är bara min åsikt som räknas ;) hihi :D
#64 - 11 februari 2010 18:04
Johanski skrev:

*JAG VILL HA EN ÅSIKT*

Hoppsan, du va visst en vass en.
#65 - 11 februari 2010 18:05
4-0! Poäng till Johanski, dålig motattack.
#66 - 11 februari 2010 18:09
DAHLBERG skrev:
4-0! Poäng till Johanski, dålig motattack.

Om det var min "motattack" som var dålig beror det på att jag är mer defensiv till att börja med. Vill gärna studera min fiendes beteende och vanor först.
#67 - 11 februari 2010 18:29
4-1, bra taktik!

haha fan jag orkar inte mer XD

Annons