rödtoppen skrev:... äta detta"" target="_blank">[COLOR=#0066cc][/COLOR]
:d
Marnat skrev:skulle aldrig äta dem där då jag inte litar på något bear grylls säger.
Hur kan man lita på en snubbe som vid första bästa tillfälle dricker sitt eget piss, i varenda jävla avsnitt också...
Marnat skrev:
Marnat skrev:jag är trött, omotiverad och allmänt grinig :/
vad är det för fel på råbiff menade jag, allting skulle ju vara tillagat sa du :P
imorse gjorde jag btw det bästa, hann dricka en och en halv kaffekopp innan jag insåg att jag glömt mjölken :(
Nubi skrev:Ja du kanske är lite trött ;) Hur glömmer man mjölk till kaffeT :confused:. smakar ju bajs annas!
Felet på Råbiff är att det inte är insekter ;) Dessutom tycker jag inte om råbiff
Johanski skrev:Bear Grylls gör ju inte sakerna för att han MÅSTE, hur dum får man vara egentligen? Han visar vad man KAN göra ifall man är i den situationen. Och givetvis presenteras olika faror för honom och allting är inte på riktigt, men det är underhållning, och han är JÄVLIGT händig och kunnig.
Sultanen skrev:Men hans program är rätt löjligt jämfört med survivorman, Bear är ALDRIG ensam i en situation, survivorman har ju alltid tryggheten att han vet att någon kommer och hämtar honom inom en vecka eller vad det nu är men han är faktiskt ensam med kamerorna vilket ger till viss del en mer realistisk psykisk påfrestning än Bear som äter vad skit som helst och försätter sig i situationer rent idiotiska om man inte haft med sig en backup..
Johanski skrev:Situationer man KAN hamna i om man är ute själv, vilse, i vildmarken.
Bear påstår inte att han är ensam heller, det är inte det som är poängen. Han visar vad man KAN göra i de olika situationerna som presenteras för honom.
Det är underhållning, och man lär sig en hel del av att titta på honom. Han är händig och uppfinningsrik. Vad är så svårt att förstå?
Johanski skrev:Situationer man KAN hamna i om man är ute själv, vilse, i vildmarken.
Bear påstår inte att han är ensam heller, det är inte det som är poängen. Han visar vad man KAN göra i de olika situationerna som presenteras för honom.
Det är underhållning, och man lär sig en hel del av att titta på honom. Han är händig och uppfinningsrik. Vad är så svårt att förstå?
Johanski skrev:Jag kommer ihåg två avsnitt där han druckit sitt eget piss på rak arm. Av hur många? Onödigt att överdriva.
Äh, hans rumpa vet jag ingenting om :p
Johanski skrev:Det där säger mig inte mycket alls, kommer fortfarande bara ihåg två gånger.
Men det spelar ingen roll, det finns 6 säsonger av serien, varav han, enligt dig, dricker sitt piss i 5-6 avsnitt.
5-6 avsnitt =/= alla avsnitt. Do the math :)
Marnat skrev:favoriten är nog fortfarande när han hittar kamelen vars maginnehåll han kramar ut och dricker, minns inte vilken öken det är han härjar i där.
Johanski skrev:Förstår inte poängen med videon, Sultanen? Han visar ju själv att det inte är "på riktigt", men han gör det fortfarande, och underhåller på samma gång. Självklart har han en sele på sig.
Både survivorman och Man vs wild / born survivor är underhållning. Dock tycker jag Bear gör ett mycket bättre jobb på att visa vad man kan göra i vildmarken för att överleva. Hoppar i isvakar för att visa hur man tar sig ur. Klart han inte behöver göra sakerna, men det är fortfarande inte det showen handlar om.
"så vad är meningen med att se survivor man sitta och sutta vatten från ett löv och klara sig utan mat en vecka?"
Sultanen skrev:Han tar till extremlösningar på många situationer som inte kräver dem, hade han kommit lite mindre extrema lösningar som hade varit mer praktiska hade man faktiskt fått ut lite av det också.
Marnat skrev:jobbigt att behöva gå vilse i den svenska skogen under så lång tid att du måste ta till urinet, för övrigt får jag komiska bilder av nubi springandes i skogen med en flaska "nypressad" juice O.o
DAHLBERG skrev:Inte länge om du bara dricker ditt eget piss... Finns en anledning varför det lämnar kroppen..
Marnat skrev:Det är egentligen bara salterna som inte direkt är nyttiga, gå ju att utvinna vatten ur det genom kokning och uppsamlande av kondens då salterna stannar i kokkärlet, men det känns som lite överkurs när man är vilse i de svenska urskogarna :D
Marnat skrev:Det är egentligen bara salterna som inte direkt är nyttiga, gå ju att utvinna vatten ur det genom kokning och uppsamlande av kondens då salterna stannar i kokkärlet, men det känns som lite överkurs när man är vilse i de svenska urskogarna :D
DAHLBERG skrev:Piss innehåller också sånt som kroppen inte vill ha, gifter och annat som inte är mums. Om du då dricker pisset och inte får i dig vatten så koncentreras all skit som kroppen vill ha ut :S
Under normala omständigheter ska urinen vara [COLOR=#002bb8]steril[/COLOR] och bestå av [COLOR=#002bb8]vatten[/COLOR], urinämne ([COLOR=#002bb8]urea[/COLOR]) och [COLOR=#002bb8]joner[/COLOR]
I jordbruket används urea som [COLOR=#002bb8]gödselmedel[/COLOR], inom industrin i vissa [COLOR=#002bb8]plaster[/COLOR] ([COLOR=#ba0000]karbamidformaldehyd[/COLOR]), och i livsmedelsindustrin som tillsats i [COLOR=#002bb8]glass[/COLOR] och [COLOR=#002bb8]tuggummi[/COLOR] ([COLOR=#002bb8]E-nummer[/COLOR] E 927 b).
NIC skrev:Den där larven är väl inte äckligare än den sk. delikatessen ostron...
NIC skrev:Gillar inte Bear riktigt. Det har ju kommit fram att han gärna sover på hotell när han säger att han spenderat natten i ett träsk osv. Visst, han har bestigit Mount everest och gjort massa andra tuffa prylar men när det kommer till riktig överlevnad är Les Stroud, (survivorman) the one and only!! En annan snubbe som inte heller är helt dum är Ray Mears.
MTJ skrev:Jag har inte följt hela tråden men så fort Bear Grylls kommer upp tänder jag till lite, har inte mycket till övers för hans program, även om han verkar ha åstadkommit mer än jag lär göra under 2-3 livstider. Bjuder iaf på ett klipp som visar ungefär hur äkta hans program är." target="_blank">
DAHLBERG skrev:Bear får sova på hotell, han säger inte att han ska överleva i skogen.. Han säger att han ska visa vad man kan göra i olika situationer (som iscensätts så han kan visa).
Hur vet man att survivorman verkligen är ensam och inte sover på hotell? ;)
Alone in the wild var en serie/film jag såg för ett tag sedan med Ed Wardle. Riktigt bra faktiskt! Se den!