Hur håller man Cabomba fin med Guppies?

#1 - 27 maj 2004 17:13
Hej!
Varje gång jag köper Cabomba så dröjer det inte länge förrän den försvunnit mer eller mindre. Kan det bero på att Guppies tycker det är gott, eller beror det på vattenvärdena?
#2 - 27 maj 2004 17:26
Cabomba är inte den lättaste växten man kan skaffa sig. Att den försvinner beror antagligen på en kombination av guppies som gillar vegetabilier samt fel förhållanden för växten. Köp vegetabiliskt kosttillskott till dina guppies. Det gillar dom garanterat.[:-34]
#3 - 27 maj 2004 19:20
Mina guppies och cabomba går jättebra ihop och de växer som aldrig förr. Jag ger mina guppies ett speciellt foder som är jättebra för just guppies + ärter och gurka ibland åt mina malar som även de äter.
#4 - 27 maj 2004 19:31
Cabomban är lite kittslig oavsett om du har guppies, barber, gurami, tetror eller ...........

Mina (cabombor!!) brukar bara hålla sig snygga i ca 2 månader eftersom de får lite dåligt ljus men i regel har de skutit i höjden så då brukar det ändå vara dags att riva upp och plantera om.

Har cabomba hos mina guppisar å de är inte mer intresserade av den än nån annan växt eller rättare sagt de struntar i växterna. De bryr sig endast om ev alger som kan ha blivit.

Tjingeling // Jenny
#5 - 27 maj 2004 20:18
Jag har för mig att Cabomban inte gillar att stå i "drag" utan vill hellre stå i "lä" annars blåser den sönder, till skillnad mot vattenpest som hellre står där det "stormar"
#6 - 28 maj 2004 07:22
För att få Cabomban fin så måste du ha:
1. Mycket ljus (Minst kvicksilver om du vill ha dom täta).
2. Lite till inget blås.
3. Näring (TMG)
4. Co2

Annons