Hur hade du gjort?

#1 - 28 september 2007 18:36
[FONT=Trebuchet MS] Beställde armatur av en internetbutik förra veckan. Fick meddelande om att den skulle skickas i måndags och vara hos mig på tisdagen eller onsdagen. Den kom aldrig på onsdagen varav jag mailade och frågade efter kollinumret på paketet samt undrade vad som hade hänt. Posten är liksom alltid väldigt duktiga med kolli-paket. Fick svar av säljaren att det var skickat men jag fick inget kollinummer.

[/FONT] [LEFT] [FONT=Trebuchet MS] Fick inte min armatur igår heller, mailade igen och frågade efter kollinummer. Fick till svar att armaturen låg kvar på postens inlämningsställe (fick aldrig reda på varför) och fick inget kollinummer nu heller trots jag mailade en extra gång och bad om det igen. Fick till svar då att han skulle skicka mig kollinumret på kvällen då han satt vid rätt dator. Såklart fick jag inget mail med kollinummer så jag tröttnade ganska friskt och sa att jag då ville avbryta ordern.
[/FONT]

[FONT=Trebuchet MS]Jag menar, saker som skickas med posten på en måndag, som skickas rekomenderat är alltid framme en eller två dagar senare. Gissar på att det inte alls skickades i måndags eller tisdags eller onsdags. Möjligtvis igår men knappt ens det. Hur som fick jag nu till svar att jag då fick betala de 200:- som frakten kostade för honom.[/FONT]
[/LEFT]
[LEFT] [FONT=Trebuchet MS] Skrev tillbaka och sa att det kunde jag göra om han kunde ge mig kollinumret som visar att mina saker postades i måndags. Postades de idag, efter att jag skickade mailet (vilket gjordes kl 6 i morse) om att jag ville avbryta köpet, tänker jag inte betala någon som helst frakt för det. Vad faan liksom. Tycker allt det är väldigt klurigt hur jag ska göra här.[/FONT]

[FONT=Trebuchet MS]Hur hade du gjort?
[/FONT][/LEFT]
#2 - 28 september 2007 23:05
Ring och verkligen begär ett kolli nr, finns det inget så skall du såklart inte betala frakt, finns det ett, men paketet är skickat efter att du sagt att du inte längre vill ha varan, så skall du inte heller betala frakt.

Får du ett kolli nr och varan faktiskt blev skickad under måndagen/tisdagen så är det nog bara att vänta på att den skall komma fram.

Annons