Hur göra rent BTN

#1 - 10 december 2008 18:18
Jag har en bakgrund som varit i vatten ca 2 år. Den börjar bli lite muggig nu, finns det något bra sätt att få rent den? är en del alger på och den har mörknat lite... den sitter fast siliconad, kan jag ta loss bakgrunden och göra rent? Kan jag skrapa bort silicon rester med rakblad?
#2 - 10 december 2008 18:38
Sett nån bild någonstans på en som skar loss bakgrunden med en lång filékniv. Sedan ska tydligen btn bakgrunder hålla bra för högtryckstvätten.

Kan ju testa att gå loss på den med en diskborste utan att ta ur den ur karet men det har du säkert testat.

Lycka till
#3 - 10 december 2008 22:15
När du skriver; ta bort silikonet med rakblad, misstänker jag att du menar från glaset???

Ska göra som du denna helg och montera om min Btn och undrar hur man effektivt tar bort siliconet från glaset förutom med rakblad?? Funkar det med en såndär spishällsskrapa eller är det någon som har erfarenhet och bra tips????
#4 - 10 december 2008 23:09
TheRoblin skrev:
Funkar det med en såndär spishällsskrapa eller är det någon som har erfarenhet och bra tips????

Har tagit bort silikon med Silstrip. Funkar bra!

http://www.cascose.dk/_upl/pdf/produktblade/Silstrip%203987.pdf
#5 - 11 december 2008 08:56
Rakblad är nog det som funkar bäst.

Om du skall köra högtryck så funkar det om det är en riktig Back To Nature bakgrund, men gör inte det om det är en bakgrund av nåt annat märke, utan då är det nog diskborste och diskmedel som gäller.

Annons