patriksg skrev:Jag har bara mindra kar störst 180L men sen har jag 5 kar :P Jag har en slang med en tratt på ena sidan som jag kör ner i gruset så jag får bort lite skit och så. sen i i en spann och sen häller jag ut det i badkaret eller i toan. sen fyller jag upp spannen med kallt vatten och häller i. Tänk bara på att inte ta en span som man har haft medel i, tex gjort rent golvet och så
eriahl skrev:Fick en svag minnesbild av sådan hjälp faktiskt. Bild på händelsen hittade jag t.o.m. rätt snabbt
Stew skrev:Använder alltid en slang till badrummet. Samt antingen en ekskiva eller en flickvän för att hålla fast den i karet medans jag gör annat under tiden det tömms. lite då och då sviker ekskvian och jag får vatten på golvet då slangen hoppar ut. Flickvännen är bättre på så sätt, men gnäller mer om att det är tråkigt att hålla i en slang...
heeke skrev:Ett tips; Skaffa en sån "slang-från-tvättmaskinen-upphängare". En oftast grå pryl som man lägger in slangen i så att det blir en 180graders böj utan att det blir veck på slangen. Då riskerar inte slangen att hoppa ur.
Men det är klart, det gäller kanske att hålla damen sysselsatt så hon inte hittar på annat och inte finns tillgänglig när det behövs av andra skäl ;)
patriksg skrev:Jag har bara mindra kar störst 180L men sen har jag 5 kar :P Jag har en slang med en tratt på ena sidan som jag kör ner i gruset så jag får bort lite skit och så. sen i i en spann och sen häller jag ut det i badkaret eller i toan. sen fyller jag upp spannen med kallt vatten och häller i. Tänk bara på att inte ta en span som man har haft medel i, tex gjort rent golvet och så
unicorn76 skrev:-här kommer en dum fråga tyckern in kanske, men varför kallt vatten? Innehåller det mindre skadliga ämnen eller?