Det är ju till stor fördel om man direkt lär hunden att sköta sig hemma själv utan att behöva vara i bur, och utan att riva ner allt utanför buren. Det blir ju lättare både för hundägaren, och rymligare för hunden..
Blev lite nyfiken (ta nu inte detta som kritik) hur lär du hunden att "sköta sig själv"?
Jag hade varit glad om jag slapp buren (mycket för att buren är stor och ivägen) till Myggan men det går inte... hon mumsar i sig skor och möbler om är ensam ute i lägenheten.
Detta och att hon springer fram och tillbaka och piper gör att vi har valt burlösningen och den fungerar jättebra för både oss och henne. När min dotter går till skolan sätter hon i mat, vatten, leksaker och Myggan i buren, Myggan lägger sig nästan genast.
Inget mer pipande och oroligt tuggande på hemmet utan hon är lugn och trygg i sin bur, om hon hade varit lika harmonisk utan bur så hade jag varit överlycklig! Jag är nämligen emot burar egentligen och tycker att det är en sista utväg som man inte ska missbruka (låta hunden sitta i buren längre stunder än nödvändigt) utan ta till när allt annat är provat och misslyckats.
Sen är det bra för henne att hon har en plats som är "bara" hennes och där hon kan vara i fred om hon vill. Det händer att hon går in i buren även när hon inte måste bara för att lägga sig och sova, när hon gör det får INGEN gå in och störa henne utan hon kan vara helt i fred. T o m jag måste erkänna att det finns "vissa" fördelar med bur för hundar :p