Hur gör ni bottnarna?

#1 - 10 februari 2005 15:29
Hur gör ni när ni fixar fint böljande bottnar? Har ni någon sorts matta under som ni fixar formen på och som ni sedan lägger sanden på, eller hur? Har sett det på en del kar (svart underst och sedan ett jämt lager sand som följer det svartas form), men jag förstår inte hur man fixar det, det ser så snyggt ut!

Jag hoppas att ni förstår!

/Tack!
#2 - 10 februari 2005 19:57
Skugga

Du tror inte att det kan vara så att den undre sk svarta sanden bara är ljus sand som ser mörk ut pga av att den inte får någit ljus från rampen på sig?

Jag har blästersand i min tank och frå den "effekten"
#3 - 10 februari 2005 20:34
Ok, ja så kan det ju vara, *funderar*. Jo, det skulle det kanske kunna vara. Det kanske är därför som det ljusa ser så jämt ut. Tack! Blev lite fundersam bara när jag sett så många snygga kar med den effekten! Själv har jag för tillfället bara 54 liter att experimentera med, men ska tjata till mig ett 100+ kar (förhoppningsvis runt 200 liter!), och då får vi se om jag lyckas få till det!

Tack!
Lucas_no1
#4 - 10 februari 2005 23:40
Du kan vara lugn all sand ser ut så i ett kar ljus överst och mörk under som sagt ovan ljuset kommer ner en viss bit sen blir det mörkt så du kan inte misslyckas.
Sandens böljningar är bara att fixa till med händerna.

Annons