hur gör jag för att visa er bilder?

#1 - 26 april 2004 20:44
jag har en del bilder på min mail (min bror tog med kamera) på mina akvarium och jag undrar hur ska jag göra för att ni kan se dem?

ska jag skaffa mig en sådandär förnurlig Zoon som jag ser många har? länkar jag den på min profil då eller?

går själv i tankarna att skaffa mig en digitalkamera så jag kan visa upp mina akvarium.. Förklara gärna lättförståligt då jag har IQ fiskmås när det gäller datorer hit och dit...

Mvh
#2 - 26 april 2004 20:50
zoonen är det enklaste sättet att visa sina bilder på. Har inte orkat sätta mig in i hemsidessnickrandet ännu men där behöver man inte kunna mycket mer än att läsa instruktionerna
#3 - 26 april 2004 20:52
Håller med morellen. Jag har gjort en i kväll. Ganska enkelt och snabbt att göra en sida.
#4 - 26 april 2004 20:59
tack snälla rara gulliga...
ska precis göra min nu då.. here goes...

mvh
#5 - 26 april 2004 21:02
Sätt den på din signatur så vi kan klicka på den och hitta just din sida!

Lycka till!
#6 - 26 april 2004 21:11
Zoonen är ju nästintill helautomatisk så det är ett bra ställe att börja på.. Nackdelen är väl att bilderna inte kan vara hur stora som helst...
#7 - 26 april 2004 21:21
tycker personligen att en egen hemsida är otroligt mycket bättre, själv kollar jag sälland eller aldrig på zoonen.com länkar efter som jag vet att sidan är rörig, laddar slött + tillåter dålig kvalitet på bilderna. Så skaffa en egen hemsida istället, dommflesta internetleverantörer ger utrymme gratis till sina kunder om inte finns det massvis med gratis ställen och lika många som tillhandahåller samma tjänst billigt.
#8 - 26 april 2004 21:27
Ja en egen är alltid bäst men det kan vara bra med zoonen och funkar den bra så gör som gosatta föreslår. Jag har själv en hemsida med mina vovvar. Men jag tröttna på den för den var så stor och bökig att uppdatera och jag är ganska lat med sånt med.

Att bilderna inte är dom bästa tycker inte jag gör någonting. Visst är det kul när det är fina bilder men vi är ju vanliga människor och kanske inte har världens bästa kamera eller är som jag, helt värdelös på att ta kort.

Jag älskar att titta på folks zooner för det är folk som jag.
#9 - 26 april 2004 21:34
Ursprungligen skickat av Marie J

Sätt den på din signatur så vi kan klicka på den och hitta just din sida!

Lycka till!

!"#¤%&/()=?`?=)(/&%¤#"#¤%/(/& en väldig lång ful ramsa.....
Men bilderna ligger på mailen och jag fattar inte hur jag ska få dem till min sing..
jag skapade mig en zoon, hej och hå och fattar absolut ingenting.... ska nog gå och lägga mig och tjura en stund alldeles strax
Med väldigt vänliga hälsningar
#10 - 26 april 2004 21:36
Spara korten på ditt skrivbord så är det lätt att hitta dom sen. Men KOPIERA dit dom så de inte försvinner på vägen.
#11 - 26 april 2004 21:38
Om det krånglar för mycket så kan jag ta vägen om dig när jag slutar jobbet nån dag och hjälpa dig att föra in bilderna. Jag jobbar på Ringön på Hisingen.

Men det kanske går bättre efter lite sömn =)
#12 - 26 april 2004 21:43
när jag högerklickar på bilden står det kopiera, fine men när jag klickar på skrivbordet kommer det typ upp ordna efter ikoner, egenskaper mm
#13 - 26 april 2004 21:49
Lägg dom i en mapp i "mina bilder" eller "mina dokument" så vet du var dom finns. Dit funkar det att kopiera också.
#14 - 26 april 2004 21:54
yes.....!!!!!!!!!! nu ligger de i mina dokument, now what!?
med gladare hälsningar Erika
#15 - 26 april 2004 21:59
"när jag högerklickar på bilden står det kopiera, fine men när jag klickar på skrivbordet kommer det typ upp ordna efter ikoner, egenskaper mm"

Välj "klistra in" det borde det stå under uppdatera, du har rätt meny
#16 - 26 april 2004 22:01
Gå in till ditt galleri.

Tryck på ÄNDRA PÅ MITT GALLERI.

Tryck på SKAPA NYTT ALBUM skrev tex ditt kar storlek... Du kan göra flera malbum om du vill redan nu om du vet att du ska ha det.

Sen LÄGG TILL BILD och se då till att du har uppe rätt album bara tex "mitt 50 l kar. Du får trycka på blädra knappen och då leta på din dator vart just din bild ligger.

osv Glöm, inte att SPARA ÄNDRINGEN innan du går ut....

Är ingen expert men hoppas det är till någon hjälp ändå.
#17 - 26 april 2004 22:02
Alltså inne på zoonen....
#18 - 26 april 2004 22:06
Klicka på "Gör ett besök i mitt galleri" och sedan "ändra i mitt galleri". Där skapar du en rubrik och kan sedan klicka på "lägg till bild", då dyker en ny ruta upp där du klickar på "bläddra" (längst upp till höger) då väljer du "mina dokument" och den bild du vill lägga upp. Sen är det bara att trycka på "ladda upp" och vänta.
Lycka till!!
#19 - 26 april 2004 22:11
jo jo men det tar sån tid att ladda upp bilden verkar inte som datorn tänker
#20 - 26 april 2004 22:18
Kan vara problem om man har ett "vanligt" modem typ 56K. Jag brukar ta med mina bilder till jobbet på en diskett och lägga upp dom därifrån.
#21 - 26 april 2004 22:19
kolla in min zoon då!! jajjajajajajajajaja jag är bäst ingen protest TACK SKA DU HA MARIE för att du orka guida mig i denna sena timme.. ErikaL heter jag på zoonen.. Men bilden blev liksom lite liten, kan man förstora på ngt sätt?
#22 - 26 april 2004 22:21
GRATTIS!!!

Har redan skrivit till dig på din zoon!!!! Man kan ju klicka på bilden så den blir lite större men tyvärr blir dom inte större än så!

Där ser du!!! du kan ju!!!
#23 - 26 april 2004 22:49
Ja nu får du göra som jag... knöka in massa bilder och skriva och ta maaaasa kort.

Lägg zoonenadressen på din signatur här.

Annons