Hur gör jag?

#1 - 3 december 2005 09:46
Hur ska jag få ut min golden ciklid ur mitt 220 liters växtkar? Det är rätt mycket växter och cikliden är en smart rackare... Några tips?
#2 - 3 december 2005 10:56
Mörkläggning.
#3 - 3 december 2005 14:43
Ta ur all inredning och växter. Försök få upp honom snabbt så han inte bli alltför stressad. Varför ska du ta upp den? Tuggar den?
#4 - 3 december 2005 16:26
[QUOTE=Luminax]Varför ska du ta upp den? Tuggar den?[/QUOTE]

ja jag har fått den och den har bara ställt till med besvär, bl a med att bita andra fiskar... Min farsa ska ha den i stället!
Men jag vill helst ha kvar växterna eftersom min design just nu är bra och om jag tar upp dom så måste jag börja om med arbetet... Finns det inte andra tips där man inte behöver ta bort växterna?
#5 - 3 december 2005 17:08
Mörkläggning som sagt.
#6 - 3 december 2005 17:31
[QUOTE=Salladen]Mörkläggning som sagt.[/QUOTE]

ok tackar!
HazelCR
#7 - 3 december 2005 17:35
Om det är en icke tuggande hona, så försök med mat i en stor håv. Ställ håven med liten glippa mot frontrutan och se till att locka med mat i håven eller på botten mellan håven och frontrutan. Sätt dig på en stol med en kopp kaffe och vänta.
#8 - 3 december 2005 17:52
[QUOTE=HazelCR]Om det är en icke tuggande hona, så försök med mat i en stor håv. Ställ håven med liten glippa mot frontrutan och se till att locka med mat i håven eller på botten mellan håven och frontrutan. Sätt dig på en stol med en kopp kaffe och vänta.[/QUOTE]

Bättre med en bärs så här på lör kvällen :))
Kan ju bli lite väntan..
HazelCR
#9 - 3 december 2005 18:03
[QUOTE=santa][QUOTE=HazelCR]Om det är en icke tuggande hona, så försök med mat i en stor håv. Ställ håven med liten glippa mot frontrutan och se till att locka med mat i håven eller på botten mellan håven och frontrutan. Sätt dig på en stol med en kopp kaffe och vänta.[/QUOTE]

Bättre med en bärs så här på lör kvällen :))
Kan ju bli lite väntan..[/QUOTE]

Kanske för dig och mig, men 15-årige cryptomarko för nöja sig med kaffe eller läsk.

Jag skall inte ta upp några fiskar ikväll, så jag får vara utan pilsner. Men det behöver ju inte hindra er andra för att försöka håva friskt. :D
#10 - 3 december 2005 23:57
[QUOTE=HazelCR]Kanske för dig och mig, men 15-årige cryptomarko för nöja sig med kaffe eller läsk.[/QUOTE]

hahaha jo 15 e lite tidigt å börja "öla"

om man tar en håv modell lite större och ställer i akvariet på nåt bra ställe och kommer tillbaka efter ett par timmar-dan efter kanske man kan jaga in fisken i den håven med en annan håv till exempel.
fisken vänjer sej ju vid första håven och ser den som en del av inredningen efter ett tag.

gjort så med kardinaltetror och har underlättat.

Annons