Hej,
jag har ett 60 L akvarium med 2 slöjstjärtar i, det är nytt men sanden är inte ny den kommer ifrån förra akvariet, vi hade en skål men jag tyckte så synd om dem efter alla varningar här så jag köpte ett nytt!
som sagt sanden var inte ny och vi har ALDRIG haft en endaste snigel, men idag när jag gjorde rent den så såg jag en liten snigel som satt på rutan när jag kollade på baksidan av alkvariet, bakom min btn bakgrund så såg jag massa gelé klumpar med prickar i, jag vart överlycklig då jag trodde att det var mina slöjstjärtar som hade lagt ägg :D men nejnej, efter lite runt klickande här kom jag fram till att det var snigel ägg! vad ska jag göra nu?
om det här är början på en snigel invasion hur ska jag göra för att förhindra det? finns det någon mal som äter sniglar, jag vet att praktbotior men ett 60L är på tok för litet för dom och dessutom tror jag inte att dom passar så bra med slöjstjärtar!
p.s mina slöjstjärtar är typ 5 cm så akvariumet är bara tillfälligt då jag vet att dom kan bli riktigt stora!