Hur fungerar reningsfilter xD

#1 - 24 december 2008 18:47
Hehe, jag har precis köpt vatten sköldpaddor och alla tillbehör, men jag fattar nite hur reningsfiltret fungerar :O Jag har 0 koll på hur de ska va, de finns ju 2 slangar till den som sitter i. Ska båda slangarna va i vattnet ,elr hur ska de va? :confused:
#2 - 24 december 2008 18:56
har du köpt ett ytterfilter? om det är det så ska båda slangarna vara i vattnet. den ena slangen är till insuget och den andra är till utsuget. har du läst manualen till det filter du har?
#3 - 24 december 2008 19:16
Ahh, e typ dryg me manualer, men de e ett ytterfilet :) men jag har gjort som det står i manualen, den är på och allt, men de e inget tryckändå :O:(
#4 - 24 december 2008 19:18
vad är det för märke på filtret?
#5 - 24 december 2008 20:09
Eheim heter det,köpte det i en djuräffär. Känner du igen de?
#6 - 25 december 2008 00:21
vilken modell?

Ett ytterfilter har en slang, som om det är en classic modell sitter ansluten i botten av filterkanistern, denna slang är för inkommande vatten och börjar med en sil placerad nära botten av akvariet.

Den andra delen sitter placerad strax under vattenytan och står för utgående vatten.

Läs manualen..
#7 - 25 december 2008 00:24
vilken modell?

Ett ytterfilter har en slang, som om det är en classic modell sitter ansluten i botten av filterkanistern, denna slang är för inkommande vatten och börjar med en sil placerad nära botten av akvariet.

Den andra slangen sitter placerad strax under vattenytan i akvariet och står för utgående vatten.

Läs manualen..

Annons