Det är antagligen flera stycken som i dagsläget använder sig av en sk mist-reaktor (mikrobubbel-reaktor), där man utnyttjar principen att sprida mikroskopiska bubblor av CO2 i akvariet.
Det jag undrar är om ni som använder er av en mist-reaktor märkt av att växter mår bättre än då CO2:n huvudsakligen är löst i vattnet, vilket som åstadkoms med vanliga reaktorer.
Just nu använder jag själv en reaktor med mikrobubbelteknik med mer eller mindre lyckad effekt. I mitt fall tycker jag att det största problemet är att mycket av bubblorna förr eller senare hamnar på ytan och försvinner ut i luften. Alla mikrobubblor gör också att vattnet inte ser lika klart ut.
Jag har även funderat på om man kanske inte ska ha lika lågt pH då man använder sig av mikrobubblor som när man löser CO2 i en vanlig reaktor. Detta pga att det totalt sett (löst och i gasform) bör finnas mer CO2 i vattnet då man använder mikrobubblor -vid samma pH.
Vad tycker ni andra? Går mycket gas till ingen nytta (upp till ytan) ? Blir det mindre attraktivt med massa fula mikrobubblor i karet? osv...