hur föder guppy

#1 - 6 januari 2009 09:41
min ( igängkligen min mammas ) guppy är gravid men hur ska man göra när gupppyn ska födas min svärd bärare kanskeär hungrig och äter upp mina ( mammas ) guppy yngel [:-9]
#2 - 6 januari 2009 11:12
Ingenting. Köp fler växter som ynglena kan gömma sig i.

Om inte ynglena kan gömma sig, så kommer både mamma guppy, och svärdbärarna utrota dom.
#3 - 6 januari 2009 14:06
Håller med JojjeN. Sen om du vill föda upp Guppy är det bäst att ha Guppy för sig. Dels för att slippa ha andra fiskar som äter yngel och dels för det är så himla jobbigt att sortera ut yngel från olika raser ;)

Skaffa javamossa om du vill vara någorlunda säker :)
#4 - 7 januari 2009 04:10
Som Nina82 sa så kan du/ni flytta Guppyhonan till ett eget kar/skål eller skaffa en "bebisbur" alltså en håv som flyter vid ytan som honan får vara i själv.
#5 - 7 januari 2009 10:33
PierreS24 skrev:
Som Nina82 sa så kan du/ni flytta Guppyhonan till ett eget kar/skål eller skaffa en "bebisbur" alltså en håv som flyter vid ytan som honan får vara i själv.

Nja.. Det har jag väl inte sagt precis [:o]

Är personligen emot yngelkassar. Det bästa är om honan får föda fritt och ynglen får växa upp i akvariet.
Skulle det finnas mycket hot i form av rovfiskar eller tetror kan man flytta honan men annars ska det inte behövas.
#6 - 8 januari 2009 19:39
JojjeN skrev:
Ingenting. Köp fler växter som ynglena kan gömma sig i.

Om inte ynglena kan gömma sig, så kommer både mamma guppy, och svärdbärarna utrota dom.
ååååååååå
#7 - 8 januari 2009 19:40
PierreS24 skrev:

okej :)
#8 - 8 januari 2009 19:40
Nina82 skrev:
Nja.. Det har jag väl inte sagt precis [:o]

Är personligen emot yngelkassar. Det bästa är om honan får föda fritt och ynglen får växa upp i akvariet.

Skulle det finnas mycket hot i form av rovfiskar eller tetror kan man flytta honan men annars ska det inte behövas.
okej

Annons