Hur får jag bort filtret?

#1 - 2 maj 2009 16:03
Någon som har ett tips på hur man plockar bort juwelfilter? Filterburken är fast siliconad och vi vete tusan hur vi ska få loss den, den sitter som berget. Är det någon som har tips på det? Skulle så gärna vilja få det gjort ikväll.
#2 - 2 maj 2009 16:13
Om det sitter silikonerat som det brukar så går det bra med en lång smal kniv typ en filé kniv eller fiskelina.
#3 - 2 maj 2009 16:24
Nu har vi löst det med töglina till fågelvettarna. Är vara att få bort siliconet från glasrutan till..
#4 - 2 maj 2009 16:28
eMilu skrev:
Nu har vi löst det med töglina till fågelvettarna. Är vara att få bort siliconet från glasrutan till..

Rakblad får du bort det mesta. De där juwelpumparna är inte roliga att pilla bort.
#5 - 2 maj 2009 16:51
Nej det var verkligen ett projekt bara det. Men nu är det fixat. Jag hittade en oanvändfönsterskrapa och det funkade perfekt.
#6 - 3 maj 2009 10:54
Å, vad ni pysslar på! Ska bli så roligt att se sen! Jag är grymt nyfiken på det nya filtret. Måste dokumenteras och lägga upp här för alla andra som är lika nyfikna som mig sen.

Vi ses!
#7 - 3 maj 2009 11:07
IEmmaI skrev:
Å, vad ni pysslar på! Ska bli så roligt att se sen! Jag är grymt nyfiken på det nya filtret. Måste dokumenteras och lägga upp här för alla andra som är lika nyfikna som mig sen.

Vi ses!

Jupp, finns både en tråd om det under PROJEKT och så skriver jag mer utförligt i bloggen här på zoopet. :)

Annons