Har skaffat ett litet yngelkar dit jag skulle vilja flytta några yngel som dykt upp i mitt "stora" kar men hur får man tag på rackarna? Snabba som tusan är de ju när jag försökte suga upp dem med hjälp av en bit slang, efter tips från säker källa. Denna säkra källa har massor av erfarenhet :)
Vill inte börja jaga med min vanliga håv.
Vad är det för yngel? Antar att du använt dig av en "dammsugare" så att du inte bara använt en slang utan "munstycke" för då blir ju ytan man suger med jätteliten (hehe dum fråga kanske men man vet aldrig... har läst de mest bisarra saker/frågor på det här forumet :))
Är det tex. yngel från levandefödare så är det nog bättre att försöka fånga dem med håv, är det en ciklidsvärm med nyligen frisimmande yngel brukar ju iaf hävertmetoden funka bra, men även finmaskig håv skall gå bra, det brukar dessutom vara mer skonsamt mot de små liven. Är det tex. ancistrusyngel så är nog det bästa att låta dem va kvar då det är klurigare att flytta sådana yngel... Det beror helt enkelt på vad det är för fisk det rör sig om å hur mobila/stora de är...