haha ja. har alltid vela ha husdjur men min sambo avskyr allt vad det heter. hundar dom kissar och bajsar och tuggar på allt. katter dom kissar och bajsar och klöser på allt. alla djur luktar äckligt och är tidskrävande och hårar ned. hans åsikt, inte min :P
nåja. eftersom jag hade ett akvarium när jag var liten så tänkte jag att det kan ju vara kul, plus att det är dekorativt. efter mycket argumentation så fick jag tillslut grönt ljus. jag rotade fram mitt barndomsakvarium på ca 130L och renoverade det. oj vad det ser fint ut. sambon verkar faktiskt tycka att det är helt ok. sen skaffade jag ett mindre 30L som jag nu håller på och renoverar som ska bli för yngel och så. jag e nu riktigt fast i denna akvariehobby.
härom dagen så tog jag upp CO2 gödning med min sambo eftersom jag vill ha snygga och välmående växter och jäklar vilket motstånd jag fick med argument som ''man ska låta naturen ha sin gång'' och ''det växer ju så småningom ändå'' och ''vadå entusiastisk? du har ju blivit besatt'' hehe
hur sjutton får man sin sambo att acceptera ens nyfunna brinnande intresse för akvaristik? :P