Hur få innerfilter lugnare snabbt?

#1 - 27 juni 2012 16:25
Avslutar medlemskap
#2 - 27 juni 2012 16:38
Gör röret längre och borra fler hål både bakåt och neråt.
#3 - 27 juni 2012 16:47
AffeAlien skrev:
Gör röret längre och borra fler hål både bakåt och neråt.

hmm har inget så smalt rör tyvärr :(
Funderar på att lägga in någon/några större stenar som ynglena kan gömma sig bakom/under. Så får jag väl jaga rätt på något annat i morogn.
#4 - 27 juni 2012 17:25
Om du har en bit filtermatta så sätt det på röret som du gjort fler hål i åt alla håll..
#5 - 27 juni 2012 17:39
Afrodite skrev:
Blev ett litet 12liters som räddning för guppyynglena idag då jag behövde ta bort mellanväggen som dom stora guppyna åt upp.

Det minsta innerfilter jag hade åkter ner i nya lilla karet, men det blir ändå storm i vattenglas.

Det lilla röret på bilden är ett smalt rör med flera små hål, som är riktade mot bakrutan. Någon som har en snabb gör det själv lösning för hur jag kan få filtret att bli lugnare?

http://afroditea.blogspot.se/2012/06/inte-30-men-12.html
Ta bort det långa röret och rikta utblåset direkt mot glaset till vänster (från bilden sett)! Strilrör skapar hårda strålar och rör då om vattnet mer än om du har ett stort utblås som ger en svag styrka! Du kan trycka in en bit filtermatta mellan utblåset och glaset om du vill få det riktigt lugnt;)
#6 - 27 juni 2012 18:31
åheim skrev:
Ta bort det långa röret och rikta utblåset direkt mot glaset till vänster (från bilden sett)! Strilrör skapar hårda strålar och rör då om vattnet mer än om du har ett stort utblås som ger en svag styrka! Du kan trycka in en bit filtermatta mellan utblåset och glaset om du vill få det riktigt lugnt;)

Tack, blev klart bättre :)
#7 - 27 juni 2012 19:38
Afrodite skrev:
Tack, blev klart bättre :)
Ja härligt;) Strilrör är inte ett sätt att få ner farten i karet utan istället öka den och skapa mycket rörelse på ytan. Jag tycker strilrör är ett dåligt råd som alltid dyker upp vid den här formen av problem. Ska man få ner styrkan så är det stort utblås som gäller:)

Annons