Ta bort det långa röret och rikta utblåset direkt mot glaset till vänster (från bilden sett)! Strilrör skapar hårda strålar och rör då om vattnet mer än om du har ett stort utblås som ger en svag styrka! Du kan trycka in en bit filtermatta mellan utblåset och glaset om du vill få det riktigt lugnt;)Afrodite skrev:Blev ett litet 12liters som räddning för guppyynglena idag då jag behövde ta bort mellanväggen som dom stora guppyna åt upp.
Det minsta innerfilter jag hade åkter ner i nya lilla karet, men det blir ändå storm i vattenglas.
Det lilla röret på bilden är ett smalt rör med flera små hål, som är riktade mot bakrutan. Någon som har en snabb gör det själv lösning för hur jag kan få filtret att bli lugnare?
http://afroditea.blogspot.se/2012/06/inte-30-men-12.html
åheim skrev:Ta bort det långa röret och rikta utblåset direkt mot glaset till vänster (från bilden sett)! Strilrör skapar hårda strålar och rör då om vattnet mer än om du har ett stort utblås som ger en svag styrka! Du kan trycka in en bit filtermatta mellan utblåset och glaset om du vill få det riktigt lugnt;)
Ja härligt;) Strilrör är inte ett sätt att få ner farten i karet utan istället öka den och skapa mycket rörelse på ytan. Jag tycker strilrör är ett dåligt råd som alltid dyker upp vid den här formen av problem. Ska man få ner styrkan så är det stort utblås som gäller:)Afrodite skrev:Tack, blev klart bättre :)