Hehehe- De är trots allt vanligtvis nyttodjur som äter alger och skräp. Om du vill bli av med dem är det effektivaste fiskar - botior som äter snäckor. Nackdelen med dessa fiskar är att de också gillar yngel...
Annars kan man fånga sniglar med snigelfällor som håller populationen nere.
Någon typ av "snigelmedel" som tar död på dem borde även finnas att köpa i djuraffären. Kolla där. Som sagt gör sniglarna mer nytta än onytta, men är kanske inte sådär väldigt iögonfallande.
Jag gjorde så att jag plockade (håvade) upp varenda liten snäcka jag såg, (5-10 st) varje dag, sen efter ett par veckor så blev dom färre och färre, och nu har jag inte haft en enda snäcka på över en månad...peppar peppar...;)
Någon typ av "snigelmedel" som tar död på dem borde även finnas att köpa i djuraffären. Kolla där. Som sagt gör sniglarna mer nytta än onytta, men är kanske inte sådär väldigt iögonfallande.
Köp en snigelätande snigel.Har en själv men kommer inte på vad den heter.Snygg som bara den,Gul/svart randig.Har många tomma skal nu men inga andra sniglar
Lägg i nåt gott som snäckorna gillar på kvällen och plocka upp det morgonen med snäckorna på ;)
Gift skulle jag inte använda, då tycker jag det är bätte att plocka lite då och då istället.
Själv har jag slutit fred med mina snäckor och plockar när de blir för många :p